Programy InsERT
InsERT nexo PRO+, czyli kolejny krok w rozwoju linii nexo, trafił do sprzedaży. To system, który odpowiada na potrzeby średnich i dużych firm oraz tych o specyficznych wymaganiach. Dzięki modułom nexo PRO+ możesz pracować szybciej i efektywniej.
Ukazała się wersja 1.8 systemu zarezerwuj.pl. Przedstawiamy najważniejsze nowości.
Zostań PRO! już dziś i dołącz do tysięcy zadowolonych użytkowników nowoczesnych systemów dla firm oraz biur rachunkowych linii InsERT nexo PRO. Do 30 listopada 2024 te wielokrotnie nagradzane programy kupisz od 50 do 70% taniej. Ciesz się bogatą funkcjonalnością, zyskaj nowe możliwości i działaj na jeszcze większą skalę!
InsERT nexo PRO to znacznie więcej możliwości dla Twojej firmy. Zamień InsERT GT na tę innowacyjną linię już teraz - w grudniu upgrade aż 80% taniej. W prezencie otrzymasz multimedialne szkolenie krok po kroku z obsługi nowego programu, a w przypadku upgrade'u do Subiekta nexo PRO - również roczną licencję do modułu POS - interfejs dotykowy.
Specjalna oferta wyłącznie dla użytkowników programów InsERT nexo/nexo PRO i GT! Od 5 do 30 listopada możesz zwiększyć wydajność swoich programów InsERT, dzięki dodatkowym stanowiskom Microsoft SQL Server 2022. Tylko teraz każde kolejne stanowisko dostępne jest 100 zł taniej! Promocja skierowana jest do nowych użytkowników, którzy nie posiadają jeszcze licencji Microsoft SQL Server 2022, jak i do obecnych posiadaczy SQL Server 2022.
Poznaj InsERT nexo PRO+, czyli kolejny krok w rozwoju linii nexo. To system, który odpowiada na potrzeby średnich i dużych firm oraz tych, o specyficznych wymaganiach. Pracuj szybciej i efektywniej!
Z Lekarza PLUS mogą teraz korzystać również gabinety fizjoterapeutyczne - system w pełni odpowiada stawianym przed nimi wymogom prawnym, dotyczącym przekazywania informacji o udzielonych świadczeniach zdrowotnych. Aplikacja automatycznie raportuje zdarzenia medyczne do systemu P1, a ponadto oferuje szereg funkcji, które usprawniają realizację wizyt oraz rejestrację pacjentów.
Prawne
Od 1 stycznia 2025 zacznie obowiązywać tzw. procedura SME (Small Medium-sized Enterprise), umożliwiająca małym i średnim firmom korzystanie ze zwolnienia VAT nie tylko w kraju, w którym mają siedzibę, ale także w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. W związku z tym Ministerstwo Finansów zapowiedziało zmiany w przepisach dotyczących wystawiania faktur. Nowe regulacje w tym zakresie mają być zgodne z zasadami procedury SME.
W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie Ministra Finansów wprowadzające zmiany w prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR). Przedstawiamy najważniejsze zmiany.
Nowe przepisy dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego dla podatku dochodowego osób prawnych (JPK CIT) wprowadzają istotne zmiany w sposobie raportowania danych finansowych. Nowelizacja obejmuje bardziej szczegółowe wymagania dotyczące danych, jakie firmy będą musiały przekazywać urzędom skarbowym.
Rząd przyjął projekt ustawy dotyczącej zmian w składce zdrowotnej. Zakłada on, że od 1 stycznia 2025 przychód przedsiębiorcy pochodzący ze sprzedaży środków trwałych (np. nieruchomości), nie będzie uwzględniany w podstawie wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne.
Ministerstwo Finansów (MF) zapowiedziało zmiany w Krajowym Systemie e-Faktur. Dotyczą one m.in. sposobu jego obowiązkowego wdrażania, a także odroczenia niektórych z planowanych rozwiązań.
Od 1 stycznia 2025 przedsiębiorcy zyskają możliwość korzystania z kasowej metody rozliczania, co oznacza, że podatek dochodowy od osób fizycznych będą płacić dopiero po faktycznym otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta. Co więcej, będą mogli potrącać koszty uzyskania przychodów po dokonaniu zapłaty za otrzymany towar lub wykonaną usługę.
Obowiązek elektronicznego prowadzenia i przesyłania ksiąg do urzędów skarbowych w jednolitej strukturze logicznej ma na celu uproszczenie procesów podatkowych oraz zwiększenie przejrzystości i efektywności kontroli. Z poniższego tekstu dowiesz się m.in. kogo dotyczy, od kiedy i jaki jest zakres i forma przesyłanych danych.
Biznesowe
Złożenie wniosku o wakacje składkowe przez płatnika odbywa się pod rygorem odpowiedzialności karnej. W związku z tym pojawiają się wątpliwości, czy wnioski mogą być składane przez pełnomocników, w tym biura rachunkowe. Przedstawiamy stanowisko ZUS w tej sprawie.
e-Doręczenia to usługa zastępująca tradycyjne listy polecone w komunikacji z instytucjami publicznymi, firmami i osobami prywatnymi. Zapewnia bezpieczną, szybką i wygodną wymianę dokumentów w formie elektronicznej.
Z wakacji składkowych może skorzystać grupa podatników ściśle określona przepisami prawa. Jednym z kluczowych wymogów jest posiadanie zarejestrowanej działalności w CEIDG. Sprawdź, czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej nadal można ubiegać się o zwolnienie z ZUS.
Wakacje składkowe to dobrowolne, jednomiesięczne zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Czy właściciele biur rachunkowych i osoby zajmujące się księgowością mogą z niej skorzystać? Przedstawiamy, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać ulgę z ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o tymczasowym wyłączeniu portalu PUE/eZUS. Powodem jest konieczność przeprowadzenia prac serwisowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy planują złożenie wniosku o wakacje składkowe w najbliższych dniach, powinni się pospieszyć.
Od 1 listopada przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wakacji składkowych, czyli jednomiesięcznego zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Jakie warunki trzeba spełnić i jak uzyskać zwolnienie? Podpowiadamy.
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt zmian prawnych w Krajowym Systemie e-Faktur. Zaproponowane modernizacje w dużej części stanowią efekt spotkań konsultacyjnych z podatnikami, które zakończyły się na początku marca.