Aktualności prawne
Zgłosisz aktualizację danych przez portal podatkowy
![Zgłosisz aktualizację danych przez portal podatkowy Zgłosisz aktualizację danych przez portal podatkowy](/.cms/content/gallery/klienci_insert/portal_podatkowy.jpg)
Od 1 czerwca 2017 przedsiębiorcy mogą składać niektóre zgłoszenia aktualizacyjne i wnioski za pośrednictwem portalu podatkowego. Dotyczy to dokumentów, o których wspomina ustawa o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
Powiększyła się grupa podmiotów, które mogą skorzystać z elektronicznych usług oferowanych przez administrację podatkową. Mogą one dokonywać aktualizacji danych oraz uzyskiwać zaświadczenia o nadaniu NIP i informacji o nadanym NIP za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dzięki temu będą mogły informować naczelnika urzędu skarbowego o zmianie danych i występować z wnioskiem o uzyskanie zaświadczeń i informacji.
Przepisy zostały wprowadzone w wyniku ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS).