Jak skutecznie zabezpieczyć dane przed utratą?
Bardzo skutecznym i bezpiecznym sposobem zabezpieczenia danych
na inny dysk. Rozwiązanie to jest stosunkowo drogie i niesie za sobą ryzyko uszkodzenia pamięci, a co za tym idzie utratą danych. Koszty odzyskiwania danych z nośników sięgają kilku tysięcy złotych. Niestety nie zawsze udaje się naprawić dysk lub odzyskać z niego dane. Zmuszeni jesteśmy wtedy do wpisania danych na nowo, ale i tu nakłady pieniężne sięgają tysięcy złoty. W obu przypadkach firmie grozi przymusowy przestój. Problemem może tez być trwałość nośników typu CD, pendrive czy karty pamięci tutaj jest jeszcze gorzej - takie urządzenie można zgubić, zalać lub spalić wkładając np. do uszkodzonego portu USB.Z pomocą przychodzą nam która jest bezpiecznym i wygodnym sposobem archiwizowania danych zgromadzonych w systemach oraz . Usługa polega na tworzeniu kopii zapasowych online z wykorzystaniem chmury. Ta nowoczesna forma archiwizacji składowania danych pozwala uniknąć typowych dla standardowej formy umieszczania ich na dyskach lub pendriv'ach, zapewnia również ochronę cennych danych przed zagrożeniami z Internetu (wirusy, programy szpiegowskie itp.). Wszystko to sprawia, że e-Archiwizacja to niezwykle pewny sposób zabezpieczania danych.
- - dostęp do danych ma tylko użytkownik poprzez login i hasło nadawane podczas zakładania konta. Wysyłane pliki archiwów są przechowywane w postaci szyfrowanej i nie ma do nich dostępu nikt poza użytkownikiem. Pliki archiwów są szyfrowane algorytmem AES 256 za pomocą klucza szyfrującego. Szyfrowanie i deszyfrowanie pliku odbywa się po stronie chmury – klucze nigdy nie opuszczają Data Center.
- - w przypadku archiwizacji online nie trzeba ponosić kosztów związanych z zakupem nośników do przechowywania kopii zapasowych ani z odzyskiwaniem danych w razie awarii sprzętu czy systemu.
- - po ustaleniu harmonogramu wykonywania archiwizacji dane będą automatycznie wysyłane do chmury. Proces wysyłania danych odbywa się w tle - nie obciąża systemu i nie wymaga zaangażowania użytkownika, można w tym czasie skupić się na bieżącej pracy. Nie trzeba tracić cennego czasu na kopiowanie danych na zapasowy nośnik.
- - technologia Cloud Computing umożliwia dostęp do zapisanych danych z dowolnego miejsca o dowolnej porze.
Proces aktywacji i uruchomienia usługi archiwizacji w systemach InsERT trwa kilka minut. Wersja próbna umożliwia bezpłatne korzystanie przez 14 dni – do dyspozycji jest 1 GB przestrzeni dyskowej. Aby skorzystać z wersji próbnej, należy:
- w module konfiguracyjnym e-Archiwizacja wybrać opcję Załóż konto;
- od wersji 1.34 wybrać przycisk e-Archiwizacja znajdujący się w prawym górnym rogu okna aplikacji i założyć konto (w przypadku starszych wersji InsERT należy uruchomić program Archiwizator: menu Start – Programy – InsERT – Programy narzędziowe i w opcjach związanych z e-Archiwizacją wybrać Załóż konto).
Zobacz także
Z wakacji składkowych może skorzystać grupa podatników ściśle określona przepisami prawa. Jednym z kluczowych wymogów jest posiadanie zarejestrowanej działalności w CEIDG. Sprawdź, czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej nadal można ubiegać się o zwolnienie z ZUS.
Wakacje składkowe to dobrowolne, jednomiesięczne zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Czy właściciele biur rachunkowych i osoby zajmujące się księgowością mogą z niej skorzystać? Przedstawiamy, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać ulgę z ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o tymczasowym wyłączeniu portalu PUE/eZUS. Powodem jest konieczność przeprowadzenia prac serwisowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy planują złożenie wniosku o wakacje składkowe w najbliższych dniach, powinni się pospieszyć.
Od 1 listopada przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wakacji składkowych, czyli jednomiesięcznego zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Jakie warunki trzeba spełnić i jak uzyskać zwolnienie? Podpowiadamy.
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt zmian prawnych w Krajowym Systemie e-Faktur. Zaproponowane modernizacje w dużej części stanowią efekt spotkań konsultacyjnych z podatnikami, które zakończyły się na początku marca.
Już 26 lutego 2024 rozpocznie się nabór wniosków do ogłoszonego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Konkursu dla płatników składek na dofinansowanie ich działań związanych z poprawą bezpieczeństwa i higieny pracy. Łączna kwota, jaką ZUS przeznaczy na ten cel, to 120 mln zł. Nabór potrwa do 27 marca 2024.
W 2024 limit transakcji gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami wynosi 15 tys. zł brutto.