POS, czyli jak sprawnie obsłużyć klienta
Sklep spożywczy, letnie popołudnie, spora kolejka. Ale mimo napływu ludzi sprzedawca szybko kasuje towar i obsługuje kupujących. Na stanowisku POS wyświetlają mu się kolejne produkty, szybkimi ruchami podsumowuje, wybiera rodzaj płatności, drukuje rachunek. Dziękuję. Miłego dnia. Następny klient.
Tak szybka sprzedaż, obsługa klienta czy przepływ informacji pomiędzy pracownikami są możliwe dzięki POS-om (ang. point of sale, czyli punkty sprzedażowe). To terminale komputerowe, które współpracują z aplikacjami handlowo-magazynowymi oraz m.in. czytnikami kart płatniczych, kodów kreskowych i drukarkami. Ich intuicyjna obsługa, widok ekranu ograniczony do niezbędnych funkcji, obrazkowy podgląd towarów czy też możliwość drukowania faktur sprawiają, że praca sprzedawcy jest łatwiejsza. Dzięki temu może bardziej skupić się na kliencie. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno w sklepie sieciowym, jak też osiedlowym sklepiku czy kiosku, u kosmetyczki, fryzjera, w hotelu czy warsztacie samochodowym.
Dobry POS to nie tylko ułatwienie sprzedaży. To także lepszy przepływ informacji pomiędzy właścicielem (lub zarządzającym) i personelem, który ma bezpośredni kontakt z klientem. Wskutek tego analizowanie, kontrolowanie i planowanie biznesu jest łatwiejsze i szybsze. Najlepiej, gdy POS jest zintegrowany z programem handlowo-magazynowym, działającym „na zapleczu” firmy. Wtedy przepływ informacji jest sprawniejszy, a reakcja na zmiany szybsza i bardziej skuteczna. Tak właśnie działa program Subiekt Sprint 2, który ściśle współpracuje z Subiektem nexo i GT. Dzięki tej integracji można m.in. importować cenniki, wystawiać faktury, sprawdzać dostępność towarów, na bieżąco aktualizować stany magazynowe i ewidencjonować dane o kliencie.
Stosowanie POS-ów ma też inną zaletę. W systemie można bowiem przypisać role i uprawnienia konkretnym pracownikom i w ten sposób zarządzać dostępem do danych handlowych, a także rozliczać poszczególnych sprzedawców. Obsługa POS-ów jest prosta, dlatego szkolenie pracowników nie jest czasochłonne, a niebezpieczeństwo popełnienia przez nich błędów ograniczone.
Zobacz także
Z wakacji składkowych może skorzystać grupa podatników ściśle określona przepisami prawa. Jednym z kluczowych wymogów jest posiadanie zarejestrowanej działalności w CEIDG. Sprawdź, czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej nadal można ubiegać się o zwolnienie z ZUS.
Wakacje składkowe to dobrowolne, jednomiesięczne zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Czy właściciele biur rachunkowych i osoby zajmujące się księgowością mogą z niej skorzystać? Przedstawiamy, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać ulgę z ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o tymczasowym wyłączeniu portalu PUE/eZUS. Powodem jest konieczność przeprowadzenia prac serwisowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy planują złożenie wniosku o wakacje składkowe w najbliższych dniach, powinni się pospieszyć.
Od 1 listopada przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wakacji składkowych, czyli jednomiesięcznego zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Jakie warunki trzeba spełnić i jak uzyskać zwolnienie? Podpowiadamy.
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt zmian prawnych w Krajowym Systemie e-Faktur. Zaproponowane modernizacje w dużej części stanowią efekt spotkań konsultacyjnych z podatnikami, które zakończyły się na początku marca.
Już 26 lutego 2024 rozpocznie się nabór wniosków do ogłoszonego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Konkursu dla płatników składek na dofinansowanie ich działań związanych z poprawą bezpieczeństwa i higieny pracy. Łączna kwota, jaką ZUS przeznaczy na ten cel, to 120 mln zł. Nabór potrwa do 27 marca 2024.
W 2024 limit transakcji gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami wynosi 15 tys. zł brutto.