Jak zmiany w Google wpływają na nasz biznes
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Nic więc dziwnego, że każdy stara się, aby jego strona WWW znalazła się jak najwyżej w jej wynikach wyszukiwania. Amerykański potentat co jakiś czas zmienia jednak algorytm wyszukiwania, co może mocno wpłynąć na pozycję naszej strony.
Oczywiste jest, że im wyżej witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania, tym więcej zainteresowanych osób na nią trafi. W przypadku sklepu internetowego to kluczowa kwestia. Klient, szukając w sieci jakiegoś produktu, może trafić do nas lub do konkurencji. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie, czyli zestaw czynności mających podwyższyć pozycję strony. Jednak to, co świetnie działało jeszcze kilka lat temu, dziś nie przynosi pożądanych rezultatów, a wręcz może zaszkodzić. Wiąże się to z wprowadzaniem przez Google zmian w mechanizmie wyszukiwania, który obecnie skupia się na innych aspektach niż kiedyś. To dlatego niektóre strony nagle zaczęły piąć się w górę, a inne tracą swoją pozycję.
Ostatnią dużą zmianą jest promowanie stron przystosowanych do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej osób łączy się z Internetem za pomocą telefonów i tabletów, warto zatem zadbać, aby witryna odpowiadała wymogom tych urządzeń. W przeciwnym razie możemy stracić spore grono potencjalnych klientów. I to nie tylko dlatego, że nie będzie ona widoczna w Google. Nawet gdy ktoś już na nią trafi, to opuści ją, gdy tylko napotka pierwsze utrudnienia.
Na zmiany wprowadzone przez Google nie mamy wpływu. Ale to, czy będą one korzystne, czy też nie, zależy już w dużej mierze od nas. Same algorytmy są wprawdzie pilnie strzeżone, ale informacje o tym, że firma z Mountain View szykuje zmiany, nie są tajemnicą. Wystarczy być czujnym, śledzić wiadomości i odpowiednio szybko reagować. Wtedy będziemy o krok przed konkurencją, a to pozytywnie przełoży się na nasze zyski.
Zobacz także
Z wakacji składkowych może skorzystać grupa podatników ściśle określona przepisami prawa. Jednym z kluczowych wymogów jest posiadanie zarejestrowanej działalności w CEIDG. Sprawdź, czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej nadal można ubiegać się o zwolnienie z ZUS.
Wakacje składkowe to dobrowolne, jednomiesięczne zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Czy właściciele biur rachunkowych i osoby zajmujące się księgowością mogą z niej skorzystać? Przedstawiamy, jakie warunki należy spełnić, aby uzyskać ulgę z ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o tymczasowym wyłączeniu portalu PUE/eZUS. Powodem jest konieczność przeprowadzenia prac serwisowych. Oznacza to, że przedsiębiorcy, którzy planują złożenie wniosku o wakacje składkowe w najbliższych dniach, powinni się pospieszyć.
Od 1 listopada przedsiębiorcy będą mogli korzystać z wakacji składkowych, czyli jednomiesięcznego zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenie społeczne. Jakie warunki trzeba spełnić i jak uzyskać zwolnienie? Podpowiadamy.
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt zmian prawnych w Krajowym Systemie e-Faktur. Zaproponowane modernizacje w dużej części stanowią efekt spotkań konsultacyjnych z podatnikami, które zakończyły się na początku marca.
Już 26 lutego 2024 rozpocznie się nabór wniosków do ogłoszonego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Konkursu dla płatników składek na dofinansowanie ich działań związanych z poprawą bezpieczeństwa i higieny pracy. Łączna kwota, jaką ZUS przeznaczy na ten cel, to 120 mln zł. Nabór potrwa do 27 marca 2024.
W 2024 limit transakcji gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami wynosi 15 tys. zł brutto.