Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (51.0.3)

Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie

Wersja 51.0.3 - 10/07/2024

  • Rozwiązano problemy uniemożliwiające korzystanie z wyszukiwania danych adresowych na karcie klienta.

Wersja 51.0.2 - 03/07/2024

  • Skutek na magazynie docelowym
     Poprawiono błąd, który powodował brak skutku magazynowego na magazynie docelowym, jeśli na wychodzącym przesunięciu międzymagazynowym zmieniano status z innego niż "W" na "P".
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający wprowadzenie kraju pochodzenia (dla celów deklaracji INTRASTAT) w przychodzie wewnętrznym pochodzącym z produkcji (ZPM).
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający określenie kraju pochodzenia dostawy na dokumencie przychodu wewnętrznego (PW), który został już zaksięgowany.
  • Rozwiązano problem z wyświetlaniem nadmiarowych ostrzeżeń na karcie klienta. Pojawiały się one w sytuacji, gdy w danych klienta wpisano nieprawidłowy adres (np. błędny kod).
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający zmianę kraju pochodzenia na skorygowanym przyjęciu zewnętrznym.
  • Rozwiązano problem uniemożliwiający korzystanie z wyszukiwania danych adresowych na karcie klienta.
  • Naprawiono błąd, z powodu którego w sporadycznych przypadkach przy zapisie adresu klienta system wyświetlał błąd zapisu: "zakresNumerow".

Wersja 51.0.1 - 24/06/2024

  • Zapis dokumentu zakupu
     Poprawiono błąd uniemożliwiający zapis dokumentu zakupu lub magazynowego przychodującego towar.
    Błąd występował u użytkowników programu, którzy nie mieli nadanych uprawień kontrolujących dane do deklaracji INTRASTAT dla dokumentów oraz wstawiali pozycję dokumentu z listy asortymentu. Błąd nie wymagał włączenia obsługi tej deklaracji w laboratorium.
  • Wyszukiwanie adresów
     Rozwiązano problem z niedziałającym wyszukiwaniem adresów w klientach. Problem dotyczył wybranych baz SQL.
  • Zniesiono konieczność ponownego logowania przy uruchamianiu drugiej instancji programu za pomocą skrótu F12.
  • Rozwiązano problem pojawiający się przy próbie usunięcia Wyciągu bankowego z komunikatem "Dane zostały zmienione w tle".

Wersja 51.0.0 - 17/06/2024

  • INTRASTAT
     Dodano obsługę deklaracji INTRASTAT zarówno w wariancie podstawowym, jak i rozszerzonym.
    • W danych asortymentu dodano możliwość wprowadzenia niezbędnych danych dla celów deklaracji INTRASTAT. Dotyczą one m.in. danych jednostek miar (zakładka "Miary") oraz informacji o domyślnym kraju pochodzenia, dostawach (zakładka "Dostawy").
      Również dane klienta rozszerzono o parametry pomocne podczas obsługi deklaracji INTRASTAT (zakładka "Dostawy").
      W obu modułach wprowadzono także operacje zbiorcze dotyczące INTRASTAT.
    • W danych dokumentów magazynowych i handlowych dodano zakładkę "INTRASTAT", na której wprowadzane są dane, które zostaną uwzględnione w deklaracji INTRASTAT.
      W słowniku typów dokumentów dodano także możliwość ustawienia parametrów w dokumentach specyficznych dla tej deklaracji.
    • W module e-Sprawozdawczość dodano możliwość generowania deklaracji INTRASTAT - zarówno przywozowych, jak i wywozowych. Deklaracje można generować w wariancie podstawowym, jak i rozszerzonym, a następnie eksportować do pliku w formacie XML.
      Program oferuje także wsparcie w zakresie zastępowania (alternatywa do korekt) wystawionych już deklaracji.
    • Dodano nowy raport "INTRASTAT" prezentujący wystawione dokumenty, jakie podlegają pod deklarację INTRASTAT. Dzięki podsumowaniu raport umożliwia także ocenę, czy na podstawie istniejących dokumentów zakwalifikowanych jako podlegające deklaracji INTRASTAT podatnik obowiązany jest do jej składania oraz w jakiej formie (podstawowej, rozszerzonej).
    • W modułach dokumentowych wprowadzono operacje zbiorcze pozwalające na wykonywanie grupowych zmian danych do deklaracji INTRASTAT.
  • Korzystaj z wyszukiwarki adresów podczas dodawania klientów
     W kartotece klienta, w polu Adres dodano mechanizm podpowiadania danych. Jest on również dostępny w danych pracowników i wspólników oraz w adresach dodatkowych klientów.
  • Zmiany dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur:
    • Dodano możliwość wydrukowania oraz wysłania e-mailem e-Faktur.
    • Dodano uprawnienie: "Drukowanie/wysyłanie e-Faktury".
    • W oknie wyboru e-Faktur pokazującym się po wywołaniu operacji wiązania dokumentu zakupu wprowadzono widok "Znalezione", który podpowiada e-Faktury, jakie potencjalnie pasują do wybranego dokumentu zakupu.
    • W parametrach KSEF poprawiono brak respektowania zmienionej na wcześniejszą "datę od" dla pobieranych z KSEF dokumentów.
    • Podczas wystawiania dokumentu zakupu na podstawie e-Faktury poprawiono brak synchronizacji podświetlania pozycji dla korekt, których pozycje posiadają nadany identyfikator UU_ID.
  • Inne zmiany:
    • Podczas zapisu faktury uproszczonej wprowadzono kontrolę poprawności dokumentu pod kątem wymagań formalnych. Dodano ostrzeganie o przekroczeniu maksymalnej dozwolonej wartości dokumentu (450 zł/100 euro), oraz waluty (zł lub euro).
      Wprowadzono także uprawnienie "Zapis faktury uproszczonej z niedozwoloną kwotą, transakcją lub walutą" (w kategorii Handel).
    • W cennikach dodano możliwość filtrowania po producencie asortymentu.
    • Zmieniono przenoszenie wartości pozycji podczas wystawiania faktur wewnętrznych do dokumentów Subiekta. Dotychczas nie były przenoszone rabaty, lecz wyłącznie wartości po rabacie. Obecnie przepisywane są pełne dane (włącznie z rabatami).
    • Podczas wystawiania korekt poprawiono brak aktualizacji kwoty do zapłaty, jeśli korekta polegała na wpisaniu Ceny netto po rabacie.
    • Rozszerzono działanie uprawnienia "Klienci - Pokazuj dane współpracowników" na listę oraz instynkt klientów w dokumentach. Operatorzy nieposiadający tego uprawnienia podczas wystawiania dokumentów nie będą widzieć danych pracowników i wspólników.
    • Wprowadzono zabezpieczenia przed pojawianiem się ujemnych dyspozycji. Sytuacja taka mogła się pojawiać w specyficznych przypadkach przy pracy wielostanowiskowej.
  • Komentarze:
    • Dodawaj odpowiedzi do komentarzy
       Możesz odpowiadać na zapisane komentarze. Autor komentarza zostanie poinformowany za pomocą powiadomienia, że ktoś odpowiedział na jego komentarz.
    • Oznaczaj swoje komentarze jako prywatne
       Oznaczaj swoje komentarze jako prywatne, gdy nie chcesz, aby były widoczne dla innych użytkowników.
    • W kilku raportach usunięto operację Dodaj komentarz.
    • W oknie dodawania komentarza dodano licznik wpisywanych znaków.
    • Wprowadzono zmianę, aby podczas wołania użytkowników w komentarzach nie byli listowani nieaktywni oraz zanonimizowani użytkownicy.
    • Wprowadzono zmianę, aby podczas wołania użytkowników lista była posortowana alfabetycznie.
    • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał przejście z modułu Komentarze do Mojej firmy, przy próbie wywołania operacji Pokaż komentarz.
    • Poprawiono błąd systemowy, który był widoczny przy próbie otworzenia obiektu z powiadomienia do wołania, jeśli użytkownik nie miał uruchomionego programu, w którym taki obiekt można otworzyć. Przy próbie otworzenia jest teraz wyświetlany komunikat z informacją, jakiego programu brakuje.
  • Kurs waluty z faktury przy rozliczaniu
     W Konfiguracji parametrów systemu dodano możliwość wskazania, by do rozliczeń walutowych pobierany był kurs z dokumentu, który wygenerował rozliczany rozrachunek.
  • Dodano możliwość wskazania (w Konfiguracji parametrów systemu), by przy pobieraniu kursu do rozliczeń walutowych rozrachunków pobierany był kurs z dnia poprzedzającego datę powstania rozrachunku rozliczanego.
  • [PRO] W module Dekretacji dokumentów dodano filtr oraz kolumnę "Jest dokumentem typu własnego" określające, czy obraz dokumentu jest oparty o dokument typu własnego.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał usunięcie państwa ze słownika, jeśli było one użyte w szablonie klientów, nawet po usunięciu tego szablonu.
  • Na karcie klienta oraz w szablonach klientów dla pola Państwo dodano możliwość ustawienia (brak).
  • Usunięto pytanie pojawiające się po uruchomieniu operacji zmiany podmiotu.
  • Dodano skróty klawiaturowe do zmiany użytkownika (Ctrl+Shift+F2) oraz do zmiany podmiotu (Ctrl+Shift+F4).
  • [PRO] Poprawiono problem niepotrzebnego tworzenia plików w katalogu binaries przy uruchamianiu raportów własnych.
  • Z formatek raportu kasowego, wyciągu bankowego, dokumentu księgowego, amortyzacji zbiorczej, użytkownika, roli użytkownika usunięto parametr maksymalnej wysokości listy.
  • Dodano skrót klawiaturowy F12 do uruchomienia kolejnej instancji programu na tym samym podmiocie.
  • Zaktualizowano bibliotekę Stimulsoft służącą do drukowania dokumentów.
  • [PRO] Dodano możliwość definiowania pól własnych do pozycji dokumentów Subiekta z poziomu formatki takich dokumentów.
  • Dodano dwa dodatkowe style formatowania komórek listy, białe i czarne tło.
  • [PRO] Umożliwiono eksport/import ustawień widoków dla raportów własnych przenoszonych pomiędzy podmiotami.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał usunięcie pracownika, który jest tworzony podczas zakładania podmiotu.
  • Poprawiono obsługę ustawień księgowych klienta dla dekretacji automatycznej w przypadku pracy zdalnej Subiekta z księgowością.
  • W formatkach raportu kasowego, wyciągu bankowego, dokumentu księgowego, amortyzacji zbiorczej, użytkownika, roli użytkownika uwzględniono parametr minimalnej liczby widocznych wierszy.
  • Wprowadzono zawijanie tekstu tytułu operacji w podsumowaniu wykonania operacji zbiorczej.
  • [PRO] Usunięto z SDK sferyczne rozszerzenia do Visual Studio 2019.
  • W module Poczta dodano zapamiętywanie ustawień dotyczących zwiniętych/rozwiniętych folderów kont pocztowych.
  • [PRO] Poprawiono wyświetlanie wartości pól własnych zmiennoprzecinkowych. Wcześniej w niektórych serwisach nie była uwzględniana precyzja prezentacji wartości pola własnego.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że mimo odebranego uprawnienia Klienci - pokazuj dane współpracowników, był dostęp do danych pracowników podczas tworzenia zestawów naklejek.
  • Zoptymalizowano usuwanie dużych wyciągów bankowych.
  • [PRO] W sferze, w oknach dialogowych wykluczono etykiety z przechodzenia TAB-em.
  • Poprawiono problem, który w niektórych przypadkach mógł powodować nadmiarowe odświeżanie interfejsu użytkownika podczas wyszukiwania wyników w module Wyszukiwarka.
  • Odblokowano możliwość usuwania elementu słownika, w przypadku gdy był on użyty w dokumentach do dekretacji.
  • Poprawiono import klientów z plików EDI++. Występował problem z dodaniem klientów, jeśli w pliku znajdowali się klienci o takim samym symbolu i symbol ten nie był jeszcze użyty w programie.
  • Poprawiono parser bankowości elektronicznej banku Pekao w przypadku, gdy separatorem znacznika był znak "^".
  • [PRO] Zaktualizowano przykłady rozwiązań sferycznych dostępne w SDK. Każdy przykład buduje się od razu po rozpakowaniu SDK bez konieczności dokonywania zmian w projekcie. Ponadto wszystkie przykłady tworzą gotowy do użycia instalator rozwiązania.
  • [PRO] Umożliwiono import konfiguracji widoku zawierającego kolumny własne pomiędzy różnymi podmiotami.
  • W automatyzacji naprawiono błąd, który powodował, że w czynności Utwórz wiadomość e-mail ignorowany był wybór formatu załącznika, jeśli użyty szablon w tej czynności był inny niż domyślny.
  • Poprawiono ponowne naliczanie korekty podstawy opodatkowania PIT na potrzeby obsługi "złych długów".
  • [PRO] Naprawiono problem z wyłączaniem się niektórych wbudowanych kolumn w niektórych serwisach po włączeniu w Laboratorium funkcji kolumn własnych.
  • [PRO] Zabezpieczono import ustawień widoków przed wczytywaniem plików, które nie mają prawidłowej struktury.
  • [PRO] Poprawiono szablon projektu sferycznego tworzącego własne menu. Do tej pory szablon tworzył nieprawidłowy rodzaj menu nieadekwatny do wyboru użytkownika.
  • Wprowadzono zabezpieczenia przed błędem drukowania dokumentu wraz z dokumentami powiązanymi. Błąd występował w specyficznych scenariuszach, gdy wzorzec posiadał skomplikowane przetwarzanie danych.
  • [PRO] Sfera zdarzeniowa:
    • [PRO] Dodano nowe zdarzenia w sferze zdarzeniowej: PrzedPokazaniemOkna, PoPokazaniuOkna, ZmianaTrybuOkna.
    • [PRO] Szablon projektu sfery zdarzeniowej rozszerzono o zdarzenia specyficzne dla dokumentów Subiekta.
    • [PRO] Rozszerzono szablony projektów sferycznych o nowe zdarzenia sfery zdarzeniowej: PrzedPokazaniemOkna, PoPokazaniuOkna, ZmianaTrybuOkna.
    • [PRO] W sferze zdarzeniowej do metod dodających błąd wprowadzono dodatkowe sprawdzenie przekazywanych argumentów. Gdy są niepoprawne, to sygnalizowane jest to wyjątkiem.
  • [PRO] Raporty własne:
    • [PRO] Dodano możliwość wykorzystania wartości miesiąca roboczego ustawionego w kontekście aplikacji przy tworzeniu raportów własnych SQL i LINQ.
    • [PRO] W raportach własnych SQL poprawiono działanie filtra jednokrotnego wyboru (X) oraz filtra wielokrotnego wyboru (LM). Wcześniej filtry te nie pozwalały na wybór pracownika z listy.
    • [PRO] Umożliwiono wydruk raportów własnych w sferze.
  • Wprowadzono zabezpieczenie przed pojawianiem się błędu systemowego w czasie kontroli poprawności numeracji. Błąd pojawiał się w sytuacji, gdy w definicji numeracji nie umieszczono elementu typu "numer".

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna