Opis zmian (55.0.2)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 55.0.2 - 09/04/2025
- Brak zmian dla wybranego programu
Wersja 55.0.1 - 03/04/2025
-
Problemy z aktualizacją do 55.*.*Naprawiono błąd powodujący, że przy aktualizacji do wersji 55.*.* część nowych plików programu nie jest wgrywana na dysk, uniemożliwiając pracę.
Wersja 55.0.0 - 31/03/2025
-
Dodano opcję pozwalającą określić, czy składka chorobowa jest finansowana z budżetu państwa, w przypadku naliczania składek ZUS z oznaczeniem wakacji składkowych. Dodano także informację, które konkretnie składki w ramach wakacji składkowych są finansowane z budżetu państwa. Dodatkowo, w miesięcznych naliczeniach składek ZUS powołano pole informujące o kwocie składek do zapłaty.
-
Deklaracje VATDodano obsługę formularza deklaracji VAT-10(7) oraz VAT-11(7) w wersji produkcyjnej oraz wysyłkę elektroniczną deklaracji VAT-10(7), VAT-11(7), VAT-9M(11) i VAT-8(12).
-
Dodano szereg usprawnień oraz obsługę zwrotów przy szczegółowym rozliczaniu poprzez plik CSV.
- Dla rozrachunków cesyjnych poprawiono wartość pokazywaną w kolumnie "Dokument oryginalny".
- W widokach modułu Rozliczenia cesji poprawiono wyliczanie kolumny "Do rozliczenia" dla zobowiązań.
- Zniesiono ograniczenie do podmiotów cesyjnych przy rozliczaniu poprzez operację "Rozlicz z fakturą zakupu."
- W widoku "Płatności kartą" poprawiono widoczność rozrachunków w sytuacji, gdy na dokumencie zakupu użyto dwóch form płatności o typie "Karta firmowa przy zakupie".
- W oknie rozliczania z plikiem CSV przeniesiono do górnej części wybieranie Operacji bankowej.
- Do widoków Rozliczeń cesji dodano przenoszenie ID oraz statusu płatności transakcji pochodzących z Szybkich płatności.
- Poprawiono błąd pojawiający się w sytuacji, gdy w pliku CSV była tylko jedna pozycja, miała zgodny identyfikator, ale niezgodną kwotę.
- Do okna rozliczania z plikiem CSV dodano przycisk Anuluj.
- Na potrzeby rozliczeń zwrotów z wykorzystaniem pliku CSV wprowadzono następujące nowości:
- W oknie rozliczeń z plikiem CSV dodano znacznik "Nie wyliczaj prowizji", który pozwala na pominięcie wyliczania prowizji gdy operacja bankowa nie jest rozliczona w pełni z powiązanymi rozrachunkami.
- Na rozrachunkach typu zobowiązanie dodano możliwość zdefiniowania Identyfikatora płatności oraz Identyfikatora statusu płatności (dla PAYU).
- Dodano możliwość wczytywania wielu plików CSV, z wielu okresów, osobnych dla wpłat i zwrotów.
- Do rozliczeń poprzez plik CSV dodano kojarzenie zobowiązań dotyczących zwrotów poprzez ID płatności.
- Do operacji "Rozlicz - cesją" dodano możliwość określenia daty oraz kwoty rozliczenia.
- Dodano możliwość poprawiania danych podmiotu na rozrachunkach cesyjnych, które powstały poprzez opcję Rozlicz -> cesją.
- W oknie rozliczeń z plikiem CSV poprawiono przeliczanie prowizji w przypadku gdy pozycje z pliku zawierają kwoty prowizji.
- Do okna rozliczeń z plikiem CSV dodano opcje usuwania oraz przywracania powiązania z rozrachunkami.
- Do zakładki Rozrachunki w Informatorze o kliencie dodano kolumnę "Cesyjny".
- Na liście rozrachunków w module Rozliczenia cesji dodano możliwość szybkiego ustawienia Identyfikatora płatności.
- Poprawiono komunikowanie błędów przy rozliczeniach plikiem CSV.
-
W oknie tworzenia wiadomości e-mail wprowadzono funkcję umożliwiającą zmianę nazwy załączników przed ich wysłaniem. Dzięki tej opcji można teraz łatwo dostosować nazwy plików do kontekstu wiadomości, co znacznie ułatwi odbiorcom identyfikację i organizację otrzymanych załączników.
-
Rozwiązania własne z zakresami wersji[PRO] Rozwiązania własne nie muszą już być przeznaczone dla jednej konkretnej wersji nexo. Dodaliśmy możliwość określania w pakietach rozwiązań własnych zakresu wersji, z którymi rozwiązanie ma współpracować.
-
Atrybuty schematu dekretacji cesjiRozszerzono zbiór atrybutów dostępnych w schemacie dekretacji oraz obrazie księgowym dokumentu cesji.
- Do schematu dekretacji oraz obrazu księgowego cesji dodano atrybuty (N) Państwo cesjonariusza, (N) Państwo podmiotu spłaty cesyjnej oraz (N) Konto na podstawie rozliczeń.
- Do schematu dekretacji oraz obrazu księgowego cesji dodano atrybuty (N) Rodzaj cesjonariusza oraz (N) Rodzaj podmiotu spłaty cesyjnej.
- Do schematu dekretacji oraz obrazu księgowego cesji dodano atrybut (N) Typ płatności.
- Do schematu dekretacji oraz obrazu księgowego cesji dodano atrybuty (N) Rodzaj rozrachunku spłaty cesyjnej oraz (N) Typ rozrachunku spłaty cesyjnej.
- Poprawiono walidację dotyczącą występujących dokumentów finansowych biorących udział w cesji.
-
KaucjeW schemacie dekretacji i obrazie księgowym dodano obsługę zwróconych kaucji, a także umożliwiono stosowanie metod kasowych (do VAT lub/i do PIT), gdy na dokumencie występuje obrót opakowaniami.
- Wycofano wprowadzone w wersji 54.0.0. automatyczne podpowiadanie sposobu zagospodarowania nadwyżki VAT w deklaracji na podstawie poprzednio wyliczonej (do zwrotu na rachunek bankowy/do przeniesienia na następny okres).
- W wielu miejscach w programie ulepszono wyszukiwanie tekstowe elementów z rozwijanej listy wyboru.
- Usunięto problem z desynchronizacją wybranego folderu wydruku w oknie drukowania podczas zmiany wzorca wydruku.
- Skorygowano literówki w nazwach niektórych uprawnień.
- [PRO] Poprawiono obsługę kolumny typu Check Box we własnych wzorcach wydruku.
- W oknie Drukuj, w polu 'Wyślij e-mail' dodano informację, że funkcja adresowania na wiele adresów jest dostępna wyłącznie w pełnym kliencie poczty, gdy użytkownik próbuje wpisać więcej niż jeden adres e-mail.
- Poprawiono błąd polegający na braku możliwości nadania kategorii księgowej dla parametrów dekretacji automatycznej przy pierwszym dodaniu kontrahenta.
- Poprawiono zawijanie wierszy w okienku zbiorczego dodawania komentarzy.
-
Raporty własne ze zdjęciem[PRO] W raportach własnych LINQ oraz SQL można obecnie tworzyć kolumny ze zdjęciem z galerii zdjęć programu.
- [PRO] Naprawiono błąd powodujący, że sferyczne ustawienie flagi przy użyciu interfejsu IFlagiWlasne nie tworzyło zapisów w śladzie rewizyjnym.
- [PRO] Ze sfery usunięto metody związane z pierwszą wersją pól własnych. Pola własne w wersji pierwszej zostały wycofane w 45 wersji InsERT nexo.
- Zmieniono podpowiadanie daty nabycia środka trwałego na dokumencie OT (przyjęcia do użytkowania) na datę wystawienia takiego dokumentu.
- [PRO] W raportach własnych umożliwiono tworzenie kolumn prezentujących zdjęcie z galerii zdjęć programu.
- Poprawiono błąd polegający na automatycznej zmianie wartości w polu "Odebrał" na domyślnego przedstawiciela klienta w nocie księgowej w przypadku poprawy dokumentu.
- [PRO] W aplikacjach wykorzystujących sferę dodano możliwość zapisywania błędów i informacji do logu programu.
- Poprawiono komunikat pojawiający się podczas aktualizacji w sytuacji, gdy kopiowanie plików nowej wersji zostanie przerwane z powodu błędu dostępu do jakiegoś pliku. Nowy komunikat zawiera ścieżkę do pliku blokującego aktualizację.
- Poprawiono błąd polegający na braku ostrzeżenia o przekroczeniu limitu inwestycyjnego amortyzacji jednorazowych w dokumencie OT środka trwałego.
- Poprawiono błąd polegający na braku ostrzeżenia o przekroczeniu limitu inwestycyjnego podczas naliczania amortyzacji jednorazowej w przypadku, gdy wykorzystanie tego limitu dotyczyło więcej niż jednego środka trwałego.
- Poprawiono problemy przy korzystaniu z ustawiania widoczności pól na formatkach i jednoczesnym wykorzystaniu przycisku maksymalizacji/minimalizacji okna.
- [PRO] W oknie z informacjami diagnostycznymi poprawiono czytelność komunikatów informujących o problemach z załadowaniem plugina do nexo.
- [PRO] Poprawiono nieprawidłowe wyświetlanie wartości pola własnego pozycji zdefiniowanego jako słownik własny SQL. Problem występował w scenariuszu, gdy wybrano wartość takiego pola, a następnie wartość ta została wykluczona ze słownika własnego poprzez zastosowanie klauzuli filtrującej.
- W wielu miejscach programu poprawiono obsługę niedostępności serwisów internetowych, z którymi komunikuje się InsERT nexo.
- Usunięto blokadę zmiany typu użytkownika. Zmiana typu będzie możliwa dla użytkownika, który nie wystawił żadnego dokumentu w programie.
- W module Bank wyłączono skrót dla dodawania działania typ telefon (CTRL+Shift+T). Teraz ten skrót będzie odpowiedzialny tylko za operację dekretacji automatycznej z potwierdzeniem.
- Wymieniono kontrolkę wykorzystywaną przy zakładaniu Konta InsERT oraz przy aktywacji i zakupie produktu. Obecnie program wykorzystuje w tych przypadkach kontrolkę WebView2.
- Poprawiono działanie kontrolki instynktu w przypadku bardzo szybkiego wprowadzania tekstu i jego zatwierdzenia, tak aby zawsze wybierała najlepiej dopasowany element.
- Poprawiono działanie opcji Wybrane w filtrach. Zaznaczenie bardzo dużej liczby elementów w takim filtrze mogło prowadzić do problemów z uruchomieniem widoku.
- Naprawiono operację zakładania konta InsERT z okna pojawiającego się przy uruchomieniu modułu Wiadomości SMS.
- Poprawiono błąd pozwalający na usunięcie zadekretowanych dokumentów pochodzących z Portalu.
- Usunięto błąd, który w niektórych przypadkach uniemożliwiał przenoszenie wiadomości ze szkiców do wysłanych podczas wysyłania poczty z konta Gmail.
- Dodano obsługę numeru SME kontrahenta w pliku JPK_V7.
- [PRO] Dodano funkcję ustawienia treści wiadomości pocztowej w sferze.
- Do sygnatury obiektu dodano informacje przydatne dla osób tworzących dodatkowe rozwiązania do programu.
-
Dzięki formatowaniu warunkowemu na listach edycyjnych możesz dostosować wygląd dokumentów do własnych potrzeb. Wyróżnij pozycje dokumentu, które są dla Ciebie istotne.
- Obsłużono problem objawiający się komunikatem o braku użycia elementu AdresHistoria, pojawiający się w specyficznej sytuacji, podczas pobierania dokumentów z pliku EPP.
- Poprawiono mechanizm wyliczania różnic kursowych w przypadku PIT kasowego. W wyniku pobierania kursu z dokumentu źródłowego, błędnie powstawały różnice kursowe.
- Wprowadzono drobną poprawkę wydajnościową związaną z wyświetlaniem dokumentów do podglądu.
- Poprawiono wydajność wyświetlania i edycji wyciągu bankowego.
- Poprawiono błąd w Dokumentach pobranych występujący w przypadku użycia kreatora scalania i dzielenia plików. Dokument pierwotny, na którym użyto kreatora znikał z listy dopiero po zrestartowaniu programu.
- Poprawiono wczytywanie dokumentów do dekretacji z pliku XML - w pewnych sytuacjach zgłaszany był problem niepoprawnego formatu pliku i brak wymaganego atrybutu "AdresId".
- Poprawiono czytelność komunikatu informującego o tym, że w podmiocie klienta biura rachunkowego nie jest możliwe ustawienie trybu logowania bez hasła.
- Poprawiono format daty znajdującej się w stopce wydruku Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
- Usunięto błąd, który powodował nadpisywanie pliku podczas wydruku dokumentu i zapisu do pliku, mimo wybrania opcji ‘Anuluj’
- Poprawiono błędy, które w specyficznych sytuacjach uniemożliwiały wejście do serwisu Dokumenty pobrane.
- W Informacji zbiorczej poprawiono ucięte numery rachunków bankowych.
- Skrócono czas trwania procesu naliczania się składek ZUS wspólnika.
- Dla zapisu VAT złożonego poprawiono sposób podpowiadania kursu. Problem występował w przypadku, gdy wybór stawki VAT występował po wskazaniu kursu.
- Dla zbiorczej wysyłki deklaracji skarbowych poprawiono błąd występujący podczas pobierania UPO w przypadku, gdy podpis i wysyłka realizowane są etapami.
- Poprawiono błąd na wydruku EP. Nie był drukowany minus przy wartościach dziesiętnych.
- Poprawiono mechanizm dekretacji dokumentu PIT kasowego dla korekty faktury z wartością ujemną.
- W EP poprawiono błędne pomniejszenie podstawy składki zdrowotnej o wartość składek społecznych, gdy w naliczeniu zastosowano wakacje składkowe i zapłata nastąpiła w tym samym miesiącu co naliczenie.
- Poprawiono błąd pojawiający się na zapisie księgowym w przypadku zmiany państwa w podmiocie na "brak".
- W Dokumentach pobranych poprawiono błąd pojawiający się w przypadku operacji zbiorczego nadawania etykiet.
- Skrócono czas trwania procesu wczytywania plików w Dokumentach pobranych w sytuacji braku InsPunktów.
- W obrazie księgowym przyjęcia zewnętrznego poprawiono błędny symbol waluty dla kosztu magazynowego.
- Zoptymalizowano wydajność poczty przy usuwaniu wiadomości, które zostały wcześniej usunięte na serwerze pocztowym.
- Usunięto powiadomienie informujące o wycofaniu wsparcia dla systemów operacyjnych Windows w wersji starszej niż 10.0.17763 (Windows 10 i Windows Server 2016). Programy nexo będą dalej współpracować z tymi wersjami Windows.
- Usunięto blokadę zmiany typu użytkownika w przypadku, gdy użytkownik nie wystawił dokumentu kasowego lub bankowego, wezwania do zapłaty, kompensaty lub noty odsetkowej.
- Poprawiono błąd występujący w przypadku dekretacji automatycznej dokumentu pobranego z Portalu, polegający na tym, że nie wyświetlał się obraz tego dokumentu.
- Poprawiono błąd pojawiający się podczas wykonywania na dokumencie operacji dekretowania z potwierdzeniem jednocześnie do KPiR i ewidencji VAT.
- Poprawiono błąd polegający na duplikowaniu zaliczek na podatek PIT za ten sam okres przy jej naliczeniu ręcznie i za pomocą automatyzacji opartej o harmonogram.
- Poprawiono błąd polegający na nieprzenoszeniu się opisu księgowego w przypadku użycia opcji Powiel na zapisie w EP lub KPiR.
- Poprawiono błąd w wyniku którego powstawały zdublowane dokumenty w serwisie Dokumenty pobrane.
- Dodano możliwość łatwiejszej edycji numeru dokumentu. Od wersji bieżącej udostępniono polecenie "Ustaw numer ręcznie", z przypisanym skrótem "Ctrl+E" (skrót działa wyłącznie w kontrolce numeru dokumentu).
- W menu kontekstowym dla zdefiniowanych numeracji uzupełniono brakujące operacje.