Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.82)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.82 SP1 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.82 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.82 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.82 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.82, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.82

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.82 Rachmistrza GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • W Programie serwisowym umożliwiono sprawdzenie połączenia z serwerem i podmiotem dla operacji zmiany parametrów logowania do systemu.
  • Poprawiono błędne wyświetlanie specyficznych PDF-ów z Portalu Dokumentów oraz dodano w menu kontekstowym operację ponownego załadowania podglądu.
  • Rozwiązano problem, który występował podczas podłączania Konta InsERT dla klientów, którzy są jednocześnie jednostką samorządu terytorialnego i biurem rachunkowym
  • Poprawiono błąd pustego komunikatu w przypadku zmiany NIP klienta biura rachunkowego.
  • Poprawiono błąd mogący powodować wyświetlanie nieprawidłowej nazwy podłączonego Konta InsERT w tzw. tooltipie widocznym po najechaniu kursorem myszki na ikonę podłączenia kona. Błąd mógł wystąpić w przypadku wcześniejszego skorzystania z operacji Zmień podmiot (Ctrl+F4).
  • Poprawiono stabilność programu w przypadku wystąpienia problemów w komunikacji z infrastrukturą Konta InsERT.
  • Zaimplementowano nową wersję schematu wysyłki dla deklaracji PIT-28(26), który należy stosować do rozliczenia roku 2024.
  • Zaimplementowano nową wersję schematu wysyłki dla deklaracji PIT-36L(20), który należy stosować do rozliczenia roku 2024.
  • W Dokumentach pobranych rozwiązano problem z wyświetlaniem dokumentów w przypadku, gdy OCR źle rozpoznał datę wystawienia, a dokumenty przefiltrowano według tej daty.
  • Dodano nową wersję deklaracji PIT-8AR(14) - rocznej deklaracji o pobranym zryczałtowanym podatku dochodowym wraz z możliwością wysyłki elektronicznej.
  • Dodano nową wersję schemy deklaracji PIT-11(29), niezbędną do wysyłki elektronicznej. Wzór formularza nie uległ zmianie.
  • Dodano nowe wersje deklaracji IFT-1 / IFT-1R w wersji 17 - informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Polsce miejsca zamieszkania. Deklaracja umożliwia wysyłkę elektroniczną.
  • W przypadku wyliczania składki zdrowotnej na podstawie przychodów z poprzedniego roku dodano możliwość pobierania przychodów bezpośrednio z Ewidencji przychodów w celu ustalenia odpowiedniego progu podstawy.
  • W deklaracji PIT-36(31) w przypadku, gdy zostało oznaczone, że podatnik rozlicza się z małżonkiem, zostały wprowadzone poprawki polegające na sumowaniu w polu 149 zaliczek małżonka podatnych w sekcji L oraz informowaniu użytkownika o konieczności uzupełnienia danych małżonka.
  • W deklaracjach Zaliczka PIT oraz Podstawa składki zdrowotnej rozdzielono obecne ostrzeżenie o niezaksięgowanych składkach ZUS na dwa osobne. Po zmianie pojawią się osobne ostrzeżenia informujące o niezapłaconych składkach ZUS oraz o zapłaconych, ale niezaksięgowanych składkach ZUS.
  • W Ewidencji składek, w oknie Edycji naliczenia składek wprowadzono weryfikację zgodności podanej w naliczeniu podstawy zdrowotnej z raportem wyliczającym.
  • Przy imporcie dokumentów zwiększono limit znaków przepisywanego oryginalnego numeru dokumentu z 30 do 50 znaków.
  • W menu usług Portalu Dokumentów dodano operacje dające możliwość bezpośredniego przejścia z programu do Portalu Dokumentów oraz Portalu dokumentów (trybu podglądu biura).
  • W Ewidencji składek została dodana operacja automatycznego wyliczania brakujących raportów miesięcznej podstawy składki zdrowotnej przy naliczaniu składek ZUS.
  • W przypadku formy opodatkowania: skali podatkowej lub podatku liniowego w module Operacje na środkach trwałych, w dokumentach SP - Sprzedaż środka trwałego oraz LT - Likwidacja środka trwałego dodano nową sekcję "Skoryguj podstawę składki zdrowotnej o wynik ze sprzedaży środków trwałych".
  • W przypadku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w module Operacje na środkach trwałych, w dokumentach SP - Sprzedaż środka trwałego oraz LT - Likwidacja środka trwałego dodano nową sekcję "Skoryguj podstawę składki zdrowotnej o przychody ze sprzedaży środków trwałych".
  • W Podstawie składki zdrowotnej dla ryczałtu zostało dodane nowe pole dotyczące wyłączenia przychodów ze sprzedaży środków trwałych.
  • Poprawiono błąd polegający na pojawieniu się błędnego komunikatu o zaksięgowaniu dokumentów z Ewidencji VAT do KPIR/EP w okresie zablokowanym, co skutkowało zablokowaniem takich dokumentów do edycji.
  • Wprowadzono poprawki do załącznika PIT/D (31) polegające na przepisywaniu danych małżonka z pola 219 z załącznika do deklaracji głównej.
  • W Dowodach wewnętrznych, podczas dodawania dowodu wprowadzono ustawianie się jego daty według daty wybranej w filtrze Okres.
  • Dodano automatyczne uzupełnianie Podstawy wymiaru składek ZUS dla Małego ZUS plus, jeżeli wyliczona według wzoru wartość jest niższa niż 30% kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w styczniu danego roku.
  • W dokumencie OT - przyjęcie środka trwałego dodano pole Częstotliwość odpisu, które będzie niezbędne do wyliczenia pliku JPK_ST.
  • W dokumencie OT - przyjęcie środka trwałego dodano znacznik Stawka inna niż na wykazie, które będzie niezbędny do wyliczenia pliku JPK_ST.
  • W oknie Edycji naliczenia składek ZUS dodano ostrzeżenie, które informuje, że zaznaczenie lub odznaczenie znacznika "Zapłacono" może wpłynąć na wyliczony już raport dotyczący podstawy składki zdrowotnej.
  • Zablokowano możliwość wybierania użytkowników nieaktywnych w takich miejscach, jak: dane wystawiającego w oknie wydruku, opiekun kontrahenta oraz zbiorcza zmiana opiekuna w danych kontrahenta, pole Wystawił w dokumencie dowód wewnętrzny oraz w sesji kasowej.
  • Wprowadzono poprawki dotyczące autodopasowania tabel do liczby i szerokości kolumn.
  • Zaimplementowano nową wersję schematu wysyłki dla deklaracji PIT-36(31), którą należy stosować do rozliczenia roku 2024.
  • W module Dokumenty pobrane poprawiono problem przy wprowadzaniu dokumentów, gdy stawka VAT nie została rozpoznana przez OCR, a kwota VAT jest równa 0.
  • Rozwiązano problem ze zbiorczym naliczaniem deklaracji przez program Biuro GT. Problem występował na podmiotach, do których było podłączone Konto InsERT.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna