Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.82)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.82 SP1 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.82 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.82 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.82 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.82, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.82

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.82 Gratyfikanta GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • W Programie serwisowym umożliwiono sprawdzenie połączenia z serwerem i podmiotem dla operacji zmiany parametrów logowania do systemu.
  • Rozwiązano problem, który występował podczas podłączania Konta InsERT dla klientów, którzy są jednocześnie jednostką samorządu terytorialnego i biurem rachunkowym
  • Poprawiono błąd pustego komunikatu w przypadku zmiany NIP klienta biura rachunkowego.
  • Poprawiono błąd mogący powodować wyświetlanie nieprawidłowej nazwy podłączonego Konta InsERT w tzw. tooltipie widocznym po najechaniu kursorem myszki na ikonę podłączenia kona. Błąd mógł wystąpić w przypadku wcześniejszego skorzystania z operacji Zmień podmiot (Ctrl+F4).
  • Poprawiono stabilność programu w przypadku wystąpienia problemów w komunikacji z infrastrukturą Konta InsERT.
  • Dodano nowy wzór karty wynagrodzeń, zawierający niezbędne informacje dotyczące wynagrodzeń pracownika.
  • Dodano nową wersję deklaracji PIT-8AR(14) - rocznej deklaracji o pobranym zryczałtowanym podatku dochodowym wraz z możliwością wysyłki elektronicznej.
  • Zaimplementowano nowy wzór dokumentu elektronicznego dla załącznika ORD-ZU(3).
  • Dodano nową wersję schemy deklaracji PIT-11(29), niezbędną do wysyłki elektronicznej. Wzór formularza nie uległ zmianie.
  • Dodano nowe wersje deklaracji IFT-1 / IFT-1R w wersji 17 - informacji o wysokości przychodu (dochodu) uzyskanego przez osoby fizyczne niemające w Polsce miejsca zamieszkania. Deklaracja umożliwia wysyłkę elektroniczną.
  • W deklaracji PPK - zakończenie zatrudnienia poprawiono przyjmowanie prawidłowej daty w polu zakończenie zatrudnienia.
  • W deklaracji PIT-11 rozwiązano problem z nieprawidłowym ujmowaniem składek ZUS dla pracowników, którzy w trakcie roku uzyskali status rezydenta podatkowego.
  • W deklaracji PIT-11 poprawiono umiejscowienie zaliczki na podatek od zasiłku po przekroczeniu limitu ulg podatkowych w wysokości 85528 zł.
  • Poprawiono błąd z ujmowaniem w deklaracji PIT-11 składki na PPK przekazywanej do 15 następnego miesiąca w przypadku jednoczesnego zatrudnienia na umowę o pracę oraz umowę cywilnoprawną, po przekroczeniu limitu ulg podatkowych w wysokości 85528 zł.
  • Poprawiono błąd ujmowania zaliczki w polu 47 po przekroczeniu limitu ulgi dla emerytów w deklaracji PIT-11.
  • Rozwiązano problem z niewykazywaniem ekwiwalentu za urlop jako urlopu wykorzystanego w świadectwie pracy w przypadku kolejnej umowy o pracę w danym roku.
  • Poprawiono błąd zawyżania kwoty wynagrodzenia brutto dla osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy. Błąd występował przy specyficznych wartościach wpisanego wymiaru.
  • Zaktualizowano słownik zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy wg stanu obowiązującego od 1 stycznia 2025 r.
  • Poprawiono błędne wyliczanie zaliczki na podatek w kolejnych wypłatach w miesiącu u pracowników uczestniczących w PPK.
  • Rozwiązano problem ze zbiorczym naliczaniem deklaracji przez program Biuro GT. Problem występował na podmiotach, do których było podłączone Konto InsERT.
  • Na liście wypłat dodano kolumny FP i FGŚP.
  • Rozwiązano problem z uwzględnianiem zwolnienia z PIT dla kierowców na deklaracji PIT-11, w umowach cywilnoprawnych.
  • Usunięto PESEL z tytułu wiadomości oraz załącznika przy wysyłce dokumentów kadrowych oraz deklaracji za pomocą poczty elektronicznej.
  • Usunięto błąd występujący w momencie edycji wypłaty, na której występował składnik zawierający w nazwie znaki typu "*", ")" itp.
  • Naprawiono błąd z generowaniem analizatora wypłaty w miesiącach, w których występował zasiłek macierzyński 81,5%.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna