[PRO] Udostępniliśmy nowy mechanizm komentarzy w systemie nexo, który umożliwia dodawanie komentarzy do obiektów i dokumentów, co znacząco usprawnia komunikację i współpracę w zespole. Oto kluczowe funkcje:
Tagowanie Użytkowników i Ról: możliwość wołania innych użytkowników oraz ról.
Odpowiadanie na Komentarze: powiadomienia o odpowiedziach na komentarze.
Prywatne Komentarze: komentarze widoczne tylko dla autora.
Linkowanie do Obiektów: linki do obiektów w komentarzach.
Moduł Ewidencji Komentarzy: ewidencja wszystkich komentarzy z informacją o przypisanych obiektach.
Opis zmian (52.0.2)
Uwaga!
- zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
- 14/11/2024
- [PRO] Poprawiono błąd, który w niektórych przypadkach uniemożliwiał zapisanie klienta w rozwiązaniach sferycznych.
- 30/10/2024
- [PRO] Poprawiono błąd, z powodu którego podczas realizacji wariantu oferty (innego niż proponowany) do zamówienia, status oferty pobierany był z ustawienia "Status po pełnej realizacji" zamiast "Status po realizacji w zamówienie".
-
Poprawa generowania wiadomości e-mail z szablonuPoprawiono problem z generowaniem wiadomości e-mail z szablonu przy uruchomionym Sello NX w multiprogramie z innymi programami nexo.
-
Problem z wysyłaniem wiadomości e-mailPoprawiono problem z wysyłaniem wiadomości e-mail w przypadku korzystania z zewnętrznego klienta pocztowego.
- Poprawiono problem zmiany flagi w edycji obiektu, który posiadał już ustawioną flagę z komentarzem. Zmiana flagi powodowała wykasowanie wcześniej wprowadzonego komentarza.
- Zmieniono treść wstępu w komunikacie informującym o InsERT nexo PRO+.
- 22/10/2024
-
-
[PRO] Ślad rewizyjny - mechanizm śledzenia zmian w danych - został rozszerzony o kartotekę asortymentu. Dzięki temu możliwe jest śledzenie, który z użytkowników dokonał zmian w danych asortymentu.
-
W automatyzacji dodano możliwość wzajemnego wyzwalania się automatów.
Od teraz jeden automat może uruchamiać inny, co pozwala na tworzenie bardziej złożonych i zintegrowanych procesów automatyzacyjnych. - W szablonach naklejek, w zawartości naklejek dodano możliwość pionowej zmiany rozmiaru okna naklejki. Aby to zrobić należy chwycić myszką pasek pod sekcją wymiary i położenie.
-
Wybieraj wariant oferty, który chcesz realizować[PRO] Teraz, realizując ofertę zawierającą kilka wariantów, użytkownik ma możliwość wyboru konkretnego wariantu, który ma zostać zrealizowany w dokument.
- W zleceniach serwisowych dodano mechanizm, który wykrywa, czy numer seryjny nowo dodawanego urządzenia jest już zapisany w bazie.
- W automatyzacji, dla obiektu zlecenie serwisowe dodano nowy warunek Aktualny etap.
- [PRO] Zaktualizowano szablony projektów sferycznych dla Visual Studio, tak aby tworzyły projekty w formacie zgodnym z .NET SDK.
-
W automatach dodano możliwość budowania warunków w oparciu o pola własne obiektów.
- W automatach bazujących na zleceniu online, dla warunku Status usunięto nadmiarowy parametr (brak).
- W wiadomości pocztowej poprawiono działanie operacji "Zapisz obraz jako", tak aby nazwa zapisywanego pliku podawana była wraz z rozszerzeniem.
- Rozwiązano problem z dublowaniem się zgłoszeń klientów.
- W wiadomościach pocztowych poprawiono wyświetlanie linków, w których występuje znak podkreślenia "_".
- Wprowadzono zmianę, aby nazwy statusów zgłoszeń klientów na stronie www oraz w nexo były takie same.
- W typach dokumentów, dla zlecenia serwisowego oraz umowy z klientem dodano parametr umożliwiający ustawienie domyślnej ceny na dokumencie.
- Przy zbiorczej realizacji działań w dokumenty handlowe, wprowadzono uwzględnianie domyślnego sposobu konsolidacji z parametrów.
- [PRO] Poprawiono wydajność komponentu służącego do sprawdzania uprawnień w sferze.
- [PRO] W kreatorach wysyłki zbiorczej dodano możliwość korzystania z autotekstów do pól własnych.
- W automatyzacji, dla obiektu proces ofertowy dodano nowy warunek Aktualny etap.
- W programie serwisowym w operacji generowania plików startowych zmieniono domyślny szablon nazwy plików oraz umożliwiono wybór jednego z trzech predefiniowanych szablonów.
- [PRO] Naprawiono błąd przy przekazywaniu do uruchamianej aplikacji sferycznej własnych parametrów zawierających znak spacji.
- Na karcie klienta usunięto ostrzeżenie o niepoprawnym kodzie dla wskazanego adresu, w przypadku gdy kod pocztowy został dodany ze znakiem spacji.
- Wprowadzono zmianę, aby podczas wklejania adresów e-mail do kontaktów klientów były usuwane nadmiarowe znaki spacji.
- W kategoriach biblioteki załączników dodano możliwość ustawienia znacznika 'Ustaw w załącznikach dołączanie do wiadomości'.
- Wymieniono kontrolkę prezentującą wykonywanie operacji, która pojawiała się przy ładowaniu pomocy i w pasku statusów operacji w Sello.
- Naprawiono błąd, który powodował zamykanie programu, jeśli w wiadomości pocztowej kliknięto w link zawierający zagnieżdżenia protokołów np.: " http://=https://".
- Poprawiono ustawianie fokusa na kontrolce prezentującej dane klienta/pracownika.
- Ostrzeżenia dotyczące dat na zleceniu serwisowym uzupełniono o znak kropki.
- Poprawiono błąd, który w niektórych przypadkach powodował brak wypełnienia kolumn "Data wysłania e-mai", "Wysłał e-mail", jeśli wiadomość była utworzona za pomocą automatu.
- Poprawiono błąd, który powodował brak przenoszenia opisów pozycji asortymentów z dokumentów na opisy pozycji asortymentów działań, tworzonych automatycznie na podstawie szablonów działań.
- W widgetcie Operacje dodano możliwość sprawdzenia regulaminu na usługę SMS.
- Na karcie klienta wprowadzono zmianę, aby po wybraniu podpowiadanego adresu, fokus ustawiał się na polu Nr domu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał korzystanie z modułu zleceń serwisowych, jeśli były dodane pola pozycji do dokumentu z odznaczonym użyciem na dokumencie zlecenia serwisowego.
- [PRO] W słownikach własnych SQL wprowadzono zabezpieczenia na wypadek, gdy wyrażenie SQL przestało być prawidłowe.
- [PRO] Poprawiono błąd, który powodował brak przenoszenia opisu pozycji dla usługi jednorazowej w przypadku powielania lub aneksowania umowy z klientem.
- Dodano możliwość ustawienia skrzynki współdzielonej w zaawansowanym trybie dodawania konta pocztowego.
- Poprawiono błąd, który powodował, że na wystawianym dokumencie FP lub ZK do zlecenia serwisowego nie była wstawiana usługa jednorazowa, gdy nie wszystkie pozycje asortymentu były przenoszone ze zlecenia serwisowego.
- W procesie ofertowym poprawiono odświeżanie w historii ofert. Problem z odświeżaniem mógł być widoczny podczas edycji procesu i podłączaniu kolejnej oferty.
- Rozwiązano problem z dostosowywaniem się wysokości nagłówka na wydrukach OE standard i OE grafika.
- Naprawiono przenoszenie opisu wariantu RTF w przypadku powielania wariantu.
- W automatach, dla pola "Umożliwiaj wykonanie ręczne w module dla ról" posortowano alfabetycznie role.
- Poprawiono nieprawidłowe działanie automatycznej zmiany etapu procesu ofertowego. Problem był widoczny dla ustawienia Automatyczna zmiana etapu - dla wszystkich działań. Gdy istniały dla danego etapu procesu ofertowego dwa działania - jedno automatyczne, a drugie dodane ręcznie, to zakończenie tylko działania automatycznego od razu powodowało zmianę etapu procesu ofertowego.
- [PRO] Poprawiono dokumentację opisującą parametr CHL wykorzystywany przy tworzeniu raportów własnych.
- Poprawiono błąd, który uniemożliwiał zakończenie działania z poziomu aplikacji InsERT mobile, jeśli działanie powstało automatycznie do zlecenia serwisowego.
- Usprawniono i zaktualizowano bazę adresów do wyszukiwania danych adresowych w klientach.
- [PRO] W oknie parametrów operacji wywoływanych Sferą poprawiono błąd uniemożliwiający dodanie parametru wyboru obiektu bazodanowego. Poprawka dotyczy metody ParametrOperacji.UtworzParametrWyboruEncji.
- Poprawiono odświeżanie tokenów oAuth dla kont pocztowych autoryzujących się za pomocą oAutha.
- Usunięto nadmiarowe pytanie o zapis zmian w konfiguracji widoku, który mógł pojawiać się w pewnych przypadkach pomimo braku zmian wprowadzonych przez użytkownika.
- Przeprowadzono optymalizację kontrolki odpowiadającej za wyświetlanie wiadomości pocztowych.
- Poprawiono błąd, który powodował brak wyświetlania listy pracowników w zleceniu serwisowym dla pola Pracownik, gdy użytkownik miał odebrane uprawnienie Klienci - Pokazuj dane współpracowników.
- Dla czynności automatycznej Utwórz wiadomość e-mail poprawiono generowanie nazw wydruków dołączanych do wiadomości. Nazwy wydruków są teraz takie same jak w wiadomościach, które zostały utworzone w oknie Drukuj, w modułach Subiekta i Gestora nexo.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podłączenie Konta InsERT do użytkownika, jeśli konto miało uprawnienie do Portalu Dokumentów.
- W module Oferty dodano nową kolumnę informującą o sposobie wyznaczania terminu realizacji oferty.
- Poprawiono drobne błędy związane ze sposobem wyliczania terminu realizacji na ofercie.
-
Użytkownik typu "Inny" na dokumentachNa dokumentach dodano obsługę użytkownika o typie "Inny". Dotychczas użytkownik taki nie mógł być np. wystawiającym dokument.
- Wprowadzono blokadę zmiany typu użytkownika. Ustawienie typu użytkownika jest możliwe tylko podczas definiowania nowego użytkownika.
- Dane diagnostyczne:
- Do danych diagnostycznych programu dodano informację o aktywnych sesjach aplikacyjnych.
- [PRO] Dane diagnostyczne rozszerzono o informację o tym, jakie programy sferyczne pracowały na danym podmiocie.
- Zmiana podmiotu:
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu w taki sposób, że w przypadku, gdy na nowym podmiocie istnieje dokładnie taki sam użytkownik z takim samym hasłem, to program automatycznie loguje się na tego użytkownika.
- W operacji uruchomienia drugiej instancji programu (F12) wprowadzono zmianę, która spowoduje, że nowa instancja uruchomi się z takim samym zbiorem otwartych zakładek jak pierwsza.
- Zmieniono działanie operacji zmiany podmiotu, która obecnie wykorzystuje informacje zawarte w pliku startowym, z którego uruchomiony został program.
- [PRO] Raporty własne:
- [PRO] Wprowadzono zabezpieczenie przed importem niewłaściwego raportu na formatce edycji raportu własnego.
- [PRO] Zniesiono konieczność określania grupy, do której należy raport własny.
- [PRO] Na formatce raportu własnego wprowadzono drugą zakładkę o nazwie Pozostałe. Przeniesiono na nią dane wypełniane opcjonalnie, takie jak: opis, grupa, widoczność w poszczególnych programach, nowy znacznik widoczny na liście raportów.
- [PRO] W module raportów dodano dodatkowe filtry i kolumny związane z głównym elementem raportu własnego oraz nowym znacznikiem "Widoczny na liście raportów".
- Pozostałe zmiany:
- Wprowadzono automatyczne usuwanie spacji podczas wprowadzania kodu kreskowego asortymentu.
- [PRO] Poprawiono działanie metod realizujących zamówienia od klienta, oferty, umowy klienckie i działania dokumentem sprzedaży oraz zamówienia do dostawców, umowy klienckie oraz działania dokumentem zakupu tak, aby możliwe było wielokrotne ich wywoływanie na jednym dokumencie. Dotychczas wielokrotne wywołanie metody realizującej powodowało generowanie niepoprawnych automatycznych dokumentów magazynowych.