Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.80)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.80 HF2 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.80 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.80 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.80 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.80, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.80

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.80 Gestora GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • Zmieniono działanie mechanizmu pobierania danych adresowych kontrahentów z GUS w przypadku włączenia parametru "Dodaj miejscowość do pola ulicy, jeżeli jest różna od poczty", po zmianie, miejscowość do pola z ulicą nie jest dodawana, gdy w danych Głównego Urzędu Statystycznego nie podano lokalizacji poczty.
  • Wykonano zmiany optymalizacyjne związane z pobieraniem parametrów online przekazywanych do systemu z serwisów webowych. Zmiany mają na celu poprawę ogólnej wydajności programu i komfortu pracy użytkowania.
  • W mechanizmie odpowiedzialnym za przechwytywanie w aplikacji błędów SQL Servera, generowanych za pomocą dodatkowych rozwiązań własnych, zrezygnowano z konieczności dodawania wpisu do rejestru w celu wyświetlenia komunikatu błędu bezpośrednio w tzw. dymku.
  • Dostosowano program do odbioru tzw. powiadomień push. Powiadomienia te będą wykorzystywane m.in. do sygnalizowania zmiany stanu Portfela InsERT i ilości posiadanych InsPunktów. Zmiana będzie widoczna po premierze Portalu Dokumentów planowanej na przełomie VI-VII/2024.
  • W parametrach Konta InsERT dodano prezentacje numeru NIP podłączonej firmy.
  • Poprawiono treść komunikatu informującego użytkownika o braku uprawnienia "Klienci - Personel - Popraw" pojawiającego się w przypadku próby poprawy personelu z poziomu zakładki Powiązania obiektów typu Działania.
  • W interfejsie programistycznym Sfera poprawiono błąd związany z możliwością pojawienia się modalnego okna z pytaniem o usunięcie danych z historii weryfikacji kontrahenta w systemie VIES podczas korzystania z metody Usuń() obiektu InsERT.Kontrahent. Błąd mógł powodować zatrzymanie działania rozwiązania sferycznego. Po zmianie, dane z historii weryfikacji są usuwane wraz z kontrahentem.
  • Wykonano zmiany optymalizacyjne związane z otwieraniem i zamykaniem połączeń do bazy danych tworzonych przez wątki dodatkowe. Zmiany mają na celu poprawę ogólnej wydajności programu i komfortu pracy użytkowania.
  • Wykonano zmiany optymalizacyjne związane z odświeżaniem tokena Konta InsERT. Zmiany mają na celu poprawę ogólnej wydajności programu i komfortu pracy użytkowania.
  • Wykonano zmiany umożliwiające Jednostkom Samorządu Terytorialnego, które dokonały przeniesienia licencji programów systemu InsERT GT na JST ze względu na centralizację VAT, zmiany pozwalające na zakładanie, dodawanie firmy do Konta InsERT i jego podłączanie w kontekście jednostki samorządowej. W tym celu dodano m.in. możliwość przypisania w danych podmiotu numeru NIP należącego do JST. Po uzupełnieniu numeru NIP program będzie go wykorzystywał w komunikacji z serwisem Konta InsERT.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna