Programy dla firm - InsERT

Opis zmian (1.81)

Uwaga! Listę zmian wprowadzonych w poprawce 1.81 HF1 systemu InsERT GT znajdziecie Państwo na osobnej stronie.

Uwaga! Przed instalacją nowej wersji należy koniecznie wykonać pełną archiwizację danych w starej wersji programu. W razie jakiejkolwiek awarii będzie wówczas możliwe przywrócenie starej wersji programu i kontynuowanie pracy. Dodatkowo program w czasie konwersji bazy danych wykonuje kopię starej wersji bazy.

Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian do wersji 1.81 systemu InsERT GT oraz szereg uwag dotyczących instalacji i ulepszenia bazy danych.

Konwersja bazy danych

Uruchomienie programu w wersji 1.81 z podmiotem pracującym w wersji starszej wymaga aktualizacji bazy danych. Konwersja jest automatyczna i odbywa się w czasie otwierania wskazanego podmiotu. Wykonując aktualizację podmiotu, należy mieć świadomość następujących założeń:

  • konwersja bazy danych jest nieodwracalna;
  • aby przeprowadzić konwersję bazy danych należy podać hasło administratora (czyli szefa firmy);
  • konwersja bazy danych wykonuje kopię bazy (odpowiednio ją oznaczając);
  • wersje systemu InsERT GT starsze niż 1.81 nie będą potrafiły pracować z nowszą, skonwertowaną bazą danych (również przez sieć);
  • aby pracować z nową wersją bazy danych, należy zainstalować ulepszenie na wszystkich komputerach w sieci, które będą korzystały ze skonwertowanej bazy danych - niezależnie od tego, który program systemu InsERT GT jest używany;
  • konwersji nie podlegają podmioty z wersji testowych lub przedprodukcyjnych.

W czasie konwersji bazy danych wykonywane są m.in. następujące czynności:

  • aktualizacja standardowych wzorców wydruków - wzorce użytkownika nie są modyfikowane, choć ich ręczna aktualizacja będzie konieczna w sytuacji, gdy będziemy chcieli wykorzystać niektóre nowo dodane parametry;
  • aktualizacja standardowych zestawień;
  • aktualizacja wzorców deklaracji podatkowych - o ile nie zostały zmodyfikowane przez użytkownika za pomocą opcji Wersje deklaracji;
  • aktualizacja parametrów podatkowych - wszystkich, które są wartościowe i historiowane (poza składką na ubezpieczenie wypadkowe);
  • akceptowane (pomijane przy konwersji) są założone przez użytkownika procedury składowane, funkcje, widoki, tabele itp.

Kody, rejestracja i aktywacja

Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności wersji 1.81, należy przy starcie programu (odpowiedni komunikat) lub w opcji Pomoc-Zarządzanie licencjami-Aktywuj wpisać (lub pobrać przez Internet) odpowiedni kod aktywacyjny. Kod ten można nabyć u jednego z partnerów Insertu w ramach Abonamentu na ulepszenia.

Nowy sposób dystrybucji ulepszeń związany jest ściśle z unikatowym mechanizmem instalacji i aktywacji ulepszeń zastosowanym w systemie InsERT GT. Mechanizm ten gwarantuje dostęp do wszelkich poprawek i drobnych, bezpłatnych zmian bez ponoszenia dodatkowych kosztów (część z nich, niewymagająca kodu aktywacyjnego, jest dostępna w ulepszeniu bezpłatnie). Natomiast wszystkie nowe możliwości, opcje i moduły dodane do Subiekta GT, Gestora GT, Rachmistrza GT, Rewizora GT lub Gratyfikanta GT będą wymagać specjalnych kodów aktywacyjnych.

Dostęp do nowych modułów i opcji

Aby uzyskać dostęp do nowego modułu lub nowej cechy interfejsu użytkownika (np. nowe paski skrótów lub moduł Naklejki), może być konieczne jednorazowe użycie opcji w menu głównym Widok-Przywróć domyślne moduły. Opcja ta powoduje przywrócenie domyślnej (czyli pełnej) listy modułów i skrótów dostępnych dla użytkownika i zapisanie jej w używanym właśnie pliku konfiguracyjnym.

Zmiany w wersji 1.81

Poniżej wypisano alfabetycznie wszystkie zmiany w wersji 1.81 Gestora GT. Zmiany płatne - wyróżnione czcionką pogrubioną - są umieszczone na początku listy.

  • W interfejsie programistycznym Sfera metody UstawPoleWlasne i UstawPoleWlasneWgId rozszerzono o obsługę standardowych pól własnych definiowanych dla towarów i kontrahentów.
  • Poprawiono błąd mogący powodować wyświetlanie nieprawidłowej nazwy podłączonego Konta InsERT w tzw. tooltipie widocznym po najechaniu kursorem myszki na ikonę podłączenia kona. Błąd mógł wystąpić w przypadku wcześniejszego skorzystania z operacji Zmień podmiot (Ctrl+F4).
  • Podczas ponownej archiwizacji tego samego podmiotu do tej samej lokalizacji wyświetlane było okno, które informowało o nieudanej próbie oraz zawierało pytanie o nadpisanie pliku już istniejącego. Okno wyświetlało się tyle razy, ile było plików składowych danej archiwizacji. Obecnie zredukowano liczbę wyświetlanych okien do jednego ogólnego zapytania o podmianę wszystkich plików archiwizacji.
  • Rozwiązano problem z wystawianiem zaplanowanego dokumentu do zadania.
  • W aplikacji Archiwizator pod linkiem "Archiwizuj" kryje się dropdownlista z dotychczasową archiwizacją, pod nazwą "Archiwizuj dane" i nową funkcjonalnością "Archiwizuj dane na potrzeby zewnętrzne".
  • Archiwizacja na potrzeby zewnętrzne jest funkcją dedykowaną wyłącznie dla zarejestrowanych podmiotów obsługiwanych przez biura rachunkowe i nie jest możliwe użycie jej na bazie danych podmiotu niespełniającego tego warunku.
  • Naprawiono błąd, który polega na resetowaniu ustawień widoku paska narzędzi, skrótów i roboczego. Obecnie program zachowuje się w następujący sposób: - Wcześniejsze ustawienia widoku nie resetują się po ponownym włączeniu programu GT za pomocą F12. - Jakakolwiek kolejność wyłączania okien programów i ponowne ich uruchomienie, bezpośrednio/z poziomu Biura GT, nie powoduje resetu ustawień widoku. Dodatkowo, ostatnio zamknięte okno lub instancja zapisuje swoje ustawienia domyślne, które są następnie używane przy uruchamianiu nowej instancji.

Pomoc

Pomoc zdalna
teleKonsultant
e-Pomoc techniczna