e-Pomoc techniczna
Firma szkoleniowa – Tworzenie kartoteki klienta na podstawie wiadomości e-mail w programie Gestor nexo
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Scenariusze pracy
Scenariusz: Po zbiorczej wysyłce wiadomości e-mail pracownik odbiera odpowiedzi od klientów wyrażających chęć zapoznania się z ofertą, tworzy kartoteki nowych klientów, generuje szczegółowy dokument ofert i wysyła je klientom. Po zaplanowaniu szkolenia w siedzibie klienta pracownik realizuje oferty dokumentami faktur proform.
Spis wszystkich tematów e-Pomocy technicznej scenariusza pracy sklepu meblowego III można znaleźć w temacie Scenariusz pracy w programie Gestor nexo dla firmy szkoleniowej – Spis treści.
Klient pozyskany w wyniku akcji promocyjnej – mailing – zostaje wprowadzony do programu. Odpisał na e-mail, wyrażając chęć poznania szczegółowej oferty szkoleń. Napisał, że prosi o ofertę szkoleń z rachunkowości na swój adres e-mail. Prośba dotyczy możliwości przeprowadzenia szkolenia dla 5 osób. Pracownik wprowadza dane klienta do programu, aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Poczta, odebrać wiadomość od klienta i zaznaczyć ją, rozwinąć górne menu Operacje, kliknąć Dopisz nowego klienta i wybrać Firma (w przypadku dodawania działalności gospodarczej) lub Osobę (dla osób fizycznych).
2. Na przykładzie firmy, w oknie Pobierz dane z GUS wpisać NIP/REGON lub kliknąć Anuluj, aby przejść do ręcznego uzupełnienia formularza.
Na zakładce Podstawowe, w sekcji Kontakty dodany zostanie adres e-mail, z którego przyszła wiadomość.
Na zakładce CRM przypisany zostanie automatycznie użytkownik z szablonu klienta lub aktualnie zalogowany pracownik – w zależności od ustawień szablonu klienta. Ponadto należy wybrać Źródło pozyskania oraz oznaczyć zgody. W rozwiniętej liście Źródeł pozyskania istnieje możliwość kliknięcia ikony plusa, pozwalającą na dodanie nowego, własnego rodzaju Źródła pozyskania.
Informacje o kolejnym kroku można znaleźć w temacie e-Pomocy technicznej Firma szkoleniowa – Generowanie oferty dla klienta.