Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Obsługa KSeF (Krajowy System e-Faktur) w programie Subiekt nexo

Ostatnia modyfikacja: 14.11.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: KSeF


Kra​jowy System e-Faktur (KSeF) pozwala wystawić i udostępnić faktury w ustrukturyzowanym formacie xml, który jest zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(1) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z KSeF jest dobrowolne, natomiast ostateczna decyzja dotycząca początku jego obligatoryjności nie została jeszcze podjęta.​

Z systemu korzystać mogą:

  • Przedsiębiorcy zarejestrowani jako czynni podatnicy podatku VAT,

  • Podatnicy zidentyfikowani w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadający polski identyfikator podatkowy NIP,

  • Przedsiębiorcy zwolnieni z podatku VAT.

W momencie, gdy system ten stanie się obowiązkowy, faktura dokumentująca transakcję między podatnikami (B2B) i jej korekta będzie musiała zostać przesłana i przyjęta przez KSeF – dopiero wtedy będzie miała moc prawną. Również nabywca będzie miał obowiązek pobierania faktur, które zostały na niego wystawione przez podatników, od których nabywał towary/usługi zaś datą otrzymania dokumentu przez nabywcę zostanie uznana data przyjęcia go przez KSeF.

Do KSeF zgodnie ze schematem opublikowanym przez Ministerstwo Finansów przesyłane są następujące dokumenty wraz z ich korektami:

  • faktury sprzedaży (w tym także do paragonu)

  • faktury uproszczone

  • faktury zaliczkowe (także rozliczeniowe)

  • faktury marża.

KSeF nie przyjmuje pozostałych typów dokumentów, między innymi: paragonów, paragonów imiennych, faktur RR, not korygujących – te typy dokumentów nie podlegają wysyłce.

Więcej informacji, czym jest KSeF i dlaczego docelowo zasadniczo każdy podatnik będzie miał obowiązek korzystania z tego narzędzia, dostępne jest na stronach Ministerstwa Finansów.

Schemat opublikowany przez Ministerstwo Finansów szczegółowo wskazuje, jakie dane mogą, a jakie muszą być umieszczone w e-Fakturze. Bazuje on na zapisach ustawy o VAT i zasadniczo nie dopuszcza dodatkowych informacji, jakie obecnie często zawarte są w fakturach, np. kody dostaw produktów, oddziały, magazyny. Dlatego też e-Faktura zazwyczaj zawierać będzie mniej danych niż faktura w Subiekcie.

Od wersji 41.0.0 program Subiekt nexo pozwoli na włączenie w Laboratorium funkcjonalności związanych z KSeF, dzięki czemu możliwe będzie przetestowanie pracy z Krajowym Systemem e-Faktur, a w wersji 45 udostępniono możliwość wysyłki na bramkę.


UWAGA! W fazie laboratoryjnej opisane funkcje dostępne są bez ograniczeń. Firma InsERT zastrzega, że w wersji finalnej korzystanie z nich może wymagać posiadania aktywnego abonamentu lub spełnienia innych, dodatkowych warunków.

Poniżej dostępne są artykuły e-Pomocy technicznej dotyczące obsługi KSeF w pro​gramie Subiekt nexo: 

Konfiguracja

  1. Jak uruchomić moduł obsługi e-Faktur? 

  2. Jak skonfigurować komunikację on-line z KSeF?

  3. Jak skonfigurować domyślne parametry e-Faktur?

  4. Jak skonfigurować ręczną wysyłkę dokumentów sprzedaży do KSeF ?

  5. Jak skonfigurować parametry odpowiedzialne za identyfikację asortymentu znajdującego się na e-Fakturach?

  6. Jak wygenerować token umożliwiający uwierzytelnienie w KSeF?

  7. Jak przypisać indywidualne ustawienia dot. KSEF dla klientów?

  8. Jak w module sprzedaży pokazać dodatkowe dane dotyczące wysyłki dokumentu do KSeF?

  9. Jak nadać pracownikom uprawnienia do czynności związanych z KSeF?

  10. Jak wykorzystać Automatyzacje w KSeF?

Wysyłka dokumentów

  1. Jak włączyć automatyczną wysyłkę e-Faktury do KSeF po wystawieniu dokumentu?

  2. Jak ręcznie wygenerować e-Faktury?

  3. Jak ręcznie wygenerować e-Faktury u wysłać dokumenty do KSeF?

  4. Jak ręcznie wysłać wcześniej wygenerowane e-Faktury?

  5. Jak oznaczyć dokumenty, jako przekazane do KSeF poza programem?

Odbiór dokumentów

  1. Jak odebrać dokumenty zakupu z systemu KSeF?

  2. Jak włączyć automatyczne cykliczne sprawdzenie, czy pojawiły się nowe dokumenty do pobrania?

  3. Jak program rozpoznaje jednostki miary z odebranych e-Faktur?​

  4. Gdzie znaleźć e-Faktury pobrane z KSeF?

  5. Jak dodać fakturę zakupu na podstawie pobranej e-Faktury?

  6. Jak zafakturować dokumenty magazynowe po odebraniu e-Faktury?

  7. Jak oznaczyć e-Faktury, jako niepolegająca przetworzeniu? ​​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć