Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt 123 – Jak skonfigurować automatyczne wystawianie faktur co określoną liczbę miesięcy?

Ostatnia modyfikacja: 03.10.2023

Program: Subiekt 123

Kategoria: Dokumenty, Konfiguracja

Aplikacja Subiekt 123 umożliwia skonfigurowanie automatycznego wysta​wiania​ faktur co okreś​loną liczb​ę miesięcy. Aby to zrobić, należy:

1. Z listy modułów wybrać Sprz​​edażFaktury cykliczne, a następnie kliknąć symbol + w prawej górnej części modułu.

 

2. W następnym kroku zostanie otworzony szablon nowej faktury cyklicznej. Tutaj należy wprowadzić:

  • Nazwę szablonu – dowolna nazwa umożliwiająca łatwą identyfikację,
  • Harmonogram – ustawić na Miesięczny,
  • Dzień wygenerowana – w zależności od harmonogramu należy wprowadzić dzień, w którym zostanie wystawiona faktura. Dla tygodniowego jest to dzień tygodnia (poniedziałek, wtorek itd.), dla miesięcznego dzień miesiąca (np. 10. dzień miesiąca), a rocznego konkretna data
  • Wystawiaj od – dzień, od którego mają być wystawiane dokumenty,
  • Wystawiaj do – dzień, w którym najpóźniej ma zostać wystawiona faktura,
  • Wystawiaj co N miesięcy – wpisać, co ile miesięcy ma być wystawiana faktur,
  • Powiadamiaj mnie emailem – po zaznaczeniu tego znacznika zostanie wysłana wystawcy wiadomość email na dzień przed wystawieniem oraz w dniu wystawienia faktury,
  • Wystawiaj – parametr pozwala określić, czy dokument ma być wystawiany zgodnie z wyznaczoną datą, dzień roboczy przed wyznaczoną datą, czy dzień roboczy po wystawionej dacie,
  • Klient – wskazać kartotekę klienta, dla którego wystawiane mają być faktury,
  • Miejsce wystawienia – miejscowość wystawienia faktury,
  • Rejestr numeracyjny – parametr pozwalający wybrać numerację, która ma zostać zastosowana,
  • Wysyłaj faktury emailem do Klienta – po wystawieniu faktury zostanie ona wysłana na adres email klienta.

 ​

3. Następnie na leży wprowadzić Pozycje towarowe wraz z cenami, które będą widnieć na fakturach, wybrać Formę i Termin płatności oraz istnieje możliwość włączenia Mechanizmu podzielonej płatności, a także Automatycznego wprowadzenia płatności.

 

4. Na​​​stępnie należy wskazać Rachunek bankowy, Osobę wystawiającą, opcjonalnie Opis dokumentu oraz Osobę odbierającą dokument. Po wprowadzeniu wszystkich danych Zapisać szablon faktury.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki