e-Pomoc techniczna
Rewizor GT – Jak dodać definicję RZiS?
Program: InsERT GT, Rewizor GT
Kategoria: Sprawozdania finansowe
Moduł Sprawozdania zawiera elementy, które są zaliczone do sprawozdań finansowych – najważniejszych dokumentów wykonywanych podczas prowadzenia pełnej księgowość. Za pomocą dostępnych w module funkcji można zdefiniować sprawozdanie oraz je wyliczyć. Aby zdefiniować Rachunek Zysków i Strat, należy:
1. Przejść do modułu Sprawozdania – RZS porównawczy/kalkulacyjny.
2. Wybrać w prawym górnym rogu opcję Defniuj.
3. Po lewej stronie uruchomionego okna znajduje się lista pozycji danego sprawozdania lub deklaracji. Po prawej – konta, z których można dodać składniki do definicji pola danego sprawozdania (definicja jest widoczna w polu powyżej).
Aby dodać konta do definicji, należy dla zaznaczonej pozycji wskazać wartość z wybranego składnika. Kwotę należy wybrać, wykorzystując opcję Dodaj lub poprzez dwukrotne kliknięcie pozycji na liście.
Istnieje również możliwość ustawienia wybranej pozycji jako niewidocznej. Niewidoczna pozycja nie będzie wyliczana, pokazywana na wyliczonym sprawozdaniu, nie będzie też drukowana. Niewidoczne pozycje nie są też uwzględniane w zapisanych stanach.
Na liście pozycji definicji sprawozdania niewidoczne pozycje zaznaczone są kursywą i kolorem szarym.
Za wykorzystaniem opcji Przywróć domyślną widoczność pól można przywrócić domyślną widoczność pól. Opcja ustawia widoczność pól zgodnie z załącznikiem do ustawy o rachunkowości.
Podczas zakładania roku obrotowego można zdecydować czy skopiować ustawione definicje na kolejny rok. Dodatkowo można również skopiować definicje sprawozdania z wybranego roku obrotowego, korzystając z opcji Pobierz definicje z roku obrotowego. Po wybraniu opcji pojawi się okno z listą dostępnych lat obrotowych. Kliknięcie klawisza OK spowoduje usunięcie definicji z aktywnego sprawozdania i pobranie ich z wybranego roku obrotowego. Opcja znajduje się w prawym górnym rogu okna definicji.
Powiązane tematy e-Pomocy technicznej: