e-Pomoc techniczna
InsERT GT – Jak zbiorczo wykonać konwersję baz danych do nowej wersji?
Program: Biuro GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT
Kategoria: Aktualizacja
Zbiorczą konwersję baz danych do nowej wersji umożliwia program Biuro GT. Jest wywoływana z modułu Bazy danych poleceniem Konwersja.
Aby wykonać taką konwersję, należy:
1. Z listy modułów wybrać Widok – Bazy danych i wybrać opcję Konwersja. W kolejnym kroku będzie można wybrać podmioty do wykonania polecenia.
2. Wybrać opcję Zaznacz wszystkich, a następnie kliknąć przycisk Dalej.
3. Jeśli konto szefa posiada hasło, należy je podać w polu Hasło szefa.
Dodatkowo należy określić działanie programu w zakresie kopii konwertowanych danych – domyślnie ustawiona jest wartość Utwórz kopię jako bazę danych widoczną na serwerze. Do wyboru są następujące opcje:
-
Utwórz kopię w postaci pliku *.bak w katalogu – plik archiwizacji w zadanym katalogu,
-
Utwórz kopię jako bazę danych widoczną na serwerze – kopia bazy danych podłączona do serwera i widoczna na liście podmiotów,
-
Utwórz kopię jako bazę danych odłączoną na serwerze – kopia bazy danych odłączona od serwera i niewidoczna na liście podmiotów.
Utworzonymi kopiami bazy danych można zarządzać z poziomu programu serwisowego.
Opcjonalnie podczas wykonywania konwersji program może automatycznie wykonać odbudowę danych wyszukiwarki InsTYNKT oraz kompaktowanie bazy danych. Czynności można wykonać osobno z poziomu programu serwisowego.
Po ustaleniu parametrów konwersji należy wybrać Dalej.
4. Po chwili powinien pojawić się raport podsumowujący wybrane bazy danych, w którym ostatecznie wybieramy opcję Wykonaj.
Rezultatem udanej konwersji będzie komunikat Konwersja zakończona sukcesem. Wynik konwersji zapisze się do raportu dostępnego w module Historia operacji.