e-Pomoc techniczna
Subiekt i Rewizor GT – Co zrobić, gdy po wczytaniu wyciągu w Homebankingu nie podpowiadają się kontrahenci?
Program: InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Bankowość on-line, Kontrahenci
Najczęstszą przyczyną sytuacji, gdy kontrahenci nie pojawiają się po wczytaniu wyciągu bankowego w Homebankingu, jest wybranie strony kodowej nietożsamej z kodowaniem pliku mt940 wyciągu bankowego lub/i błędnego parsera w momencie wczytywania go do programu. Informację o stronie kodowej pliku należy uzyskać w banku, z którego pochodzi plik np. w dokumentacji technicznej lub sprawdzić przy pomocy dedykowanego w tym celu oprogramowania. Program porównuje numer bankowy z wyciągu bankowego mt940 z tymi, które są wprowadzone do kartotek kontrahentów i na tej podstawie podpowiada odpowiedniego. Przy wyborze parsera ważne jest, aby nazwa banku i rodzaju rachunku była tożsama z danymi posiadanego konta bankowego.