e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Realizacja zamówienia od klienta, gdy klient wpłacił mniejszą kwotę zaliczki od wartości wydanego towaru
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Dokumenty, Zamówienia
Program Subiekt nexo pozwala na realizację zamówienia od klienta, gdy klient wpłacił mniejszą kwotę zaliczki od wartości wydanego towaru. W opisywanym przykładzie powstanie zamówienie od klienta na 10 szt. towaru o łącznej wartości 100 zł, następnie klient wpłaci zaliczkę w wysokości 25 zł oraz otrzyma 5 szt. towaru, oraz dodatkowy towar, o który poprosił. W celu realizacji takiego zamówienia należy:
1. Przejść do modułu Zamówienia, następnie kliknąć górne menu Dodaj – Zamówienie od klienta.
2. Wskazać Zamawiającego oraz wprowadzić zamawiany Asortyment. Zapisać zamówienie.
3. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie faktury zaliczkowej, która potwierdza wpłatę zaliczki. W tym celu należy zaznaczyć zamówienie, następnie kliknąć górne menu Zrealizuj jako – Faktura sprzedaży zaliczkowa cząstkowa.
4. W kolumnie Zaliczka brutto wprowadzić kwotę zaliczki, następnie wybrać Formę płatności, w jakiej została wykonana. Zapisać dokument.
5. W celu wydania towaru należy ponownie zaznaczyć zamówienie oraz kliknąć górne menu Zrealizuj jako - Wydanie zewnętrzne.
6. Program automatycznie podpowie taką ilość towarów do wydania, jaka została opłacona, dlatego ręcznie należy wprowadzić większą wartość oraz wydać dodatkowy towar, o który poprosił klient i Zapisać dokument.
UWAGA!! Należy pamiętać, iż wydawana jest większa ilość towaru niż została opłacona. W związku z tym niezbędne jest zafakturowanie nadwyżki oraz dodatkowego towaru, ponieważ w momencie ich wydania pozostają one nieoVATowane.
7. W celu zafakturowania dodanego dokumentu wydania zewnętrznego należy przejść do modułu Sprzedaż, na zakładce Faktury zaliczkowe, odnaleźć odpowiedni Dokument zaliczkowy do zamówienia, zaznaczyć dokument WZ, następnie kliknąć górne menu Wystaw – Faktura sprzedaży zaliczkowa końcowa.
8. W kolumnie Zaliczka brutto zostanie automatycznie wpisana pełna kwota zaliczki za towary, następnie wybrać Formę płatności. Zapisać dokument.
9. W celu wydania reszty towaru oraz pełnej realizacji zamówienia należy przejść do modułu Zamówienia, zaznaczyć zamówienie, następnie kliknąć górne menu Zrealizuj jako – Faktura sprzedaży zaliczkowa końcowa.
10. Wybrać odpowiednią Formę płatności i Zapisać dokument.
UWAGA!! Na fakturze zaliczkowej końcowej nie będzie widoczny asortyment, który został dodatkowo wydany, ponieważ został on już opłacony oraz zafakturowany fakturą zaliczkową do WZ.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.