Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt i Gestor nexo – Przykładowy podział uprawnień i działania na wybranych modułach dla sprzedawcy

Ostatnia modyfikacja: 15.06.2023

Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Konfiguracja, Uprawnienia

​Podział uprawnień i działanie na wybranych modułach w Subiekcie i Gestorze nexo można skutecznie wykorzystać do dostosowania aplikacji dla poszczególnych działów/pracowników w firmie. Programy umożliwiają przyznanie odpowiednich uprawnień i dostosowanie widoku dla poszczególnych użytkowników programu. W tym celu należy stworzyć role użyt​​kowników (InsERT nexo PRO), które będą realizować określony scenariusz. 

W poniższym przykładzie został utworzony przykładowy model i wygląd aplikacji dla handlowca, czyli sprzedawcy towarów lub usług, który pośredniczy między firmą a klientem, pracując na multiprogramie – Subiekt nexo i Gestor nexo. Moduły dostępne dla handlowca zostały dodane do Ulubionych, aby ułatwić i zwiększyć wydajność obsługi aplikacji.

1. Dodać wybrane moduły do Ulubionych.

Z wybranych modułów (Sprzedaż, POS - interfejs dotykowy, Zamówienia, Zlecenia, Asortyment, Klienci, Kalendarz, Procesy ofertowe i Poczta) utworzyć dwie grupy:

  • Handel,

  • Obsługa klienta.

Aby dodać nową grupę, należy kliknąć PPM na liście i wybrać Utwórz nową grupę.


2. Zweryfikować i wybrać uprawnienia do obsługi handlu. Uprawnienia dodać jako role użytkownika (InsERT nexo PRO), aby przechować wcześniej zdefiniowane i przydzielić użytkownikom systemu.


Lista przykładowo wybranych uprawnień z podziałem na kategorie znajduje​ się tutaj.

3. Przykładowe operacje



4. Definicja widoków.


5. Ustawienie widoczności pól i konfiguracja widoku

Użytkownik może decydować o tym, które pola i kolumny mają być widoczne w czasie edycji lub podglądu dokumentów. Spersonalizowanie widocznych pól w oknie faktury, czy też kartotece klienta uprości jego widok, a dodatkowo pozwoli uniknąć uwidocznieniu poufnych informacji (np. ceny nabycia).


Formatka wyświetlona po uruchomieniu opcji Ustaw widoczność pól jest wysz​arzona, obok poszczególnych pól oraz wizytówki znajdują się znaczniki, a w pasku jej menu dostępne są opcje Zapisz zmiany, Anuluj.

W pasku narzędzi znajduje się legenda – opis stanów znaczników oraz opcje ułatwiające zbiorcze sterowanie widocznością pól Zaznacz najważniejsze pola, Zaznacz wszystko.

Konfiguracja widoku jest miejscem, w którym użytkown​ik programu może dostosować widok i zawartość poszczególnych list. Można je wywołać z menu kontekstowego (pod prawym przyciskiem myszy) Operacje na liście – Konfiguracja widoku lub za pomocą klawiszy [Ctrl+Shift+L].​


6. Moduł Klienci – użytkownik będzie widział klientów, dla których jest opiekunem.

Funkcjonalność dotyczy nadania odpowiednich uprawnień dla personelu. Listę przykładowych uprawnień dla handlowca można znaleźć tutaj.


Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Subiektem nexo​ oraz do zbioru zagadnień dotyczących personalizacji wyglądu programu.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki