e-Pomoc techniczna
Rewizor nexo – Jak przygotować pieczęć księgową faktury sprzedaży krajowej?
Program: InsERT nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Dekretacja dokumentów, Pieczęcie księgowe
Pieczęć księgowa faktury sprzedaży krajowej pozwala na szybkie wprowadzenie odpowiedniego dla sprzedaży zestawu kont na dekret księgowy. Najprostszym rodzajem pieczęci, który można wykorzystać do tego celu jest pieczęć księgowa z rozbiciem procentowym po stronie Ma. Poniżej przedstawiono sposób utworzenia pieczęci składającej się z podstawowych trzech kont - kartoteki klienta, przychodów ze sprzedaży odbiorcom krajowym oraz konta podatku należnego (na przykładzie VAT-u 23%). Aby utworzyć następującą pieczęć, należy:
1. Przejść do modułu Księgi – Dekretacja dokumentów, na zakładkę Pieczęci księgowe, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Pieczęć księgową z rozbiciem po stronie Ma.
2. Wprowadzić nazwę i rejestr księgowy.
3. Domyślnie program wprowadza dwie pozycje z wartością procentową. Pierwsza pozycja po stronie Wn będzie w tym wypadku kartoteką odbiorców (201 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 123%.
4. Kolejne konto to konto przychodu ze sprzedaży odbiorcom krajowym (701 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 100%.
5. Ostatnim kontem jest konto podatku należnego w stawce 23% (224-23 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 23%.
6. Po wprowadzeniu wszystkich kont pieczęć można zapisać.
Zagadnienia powiązane: Rewizor nexo - Jak przetestować i wykorzystać utworzoną pieczęć księgową?
Temat należy do Zbioru zagadnień związanych z pieczęciami księgowymi.