Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rewizor nexo – Jak przygotować pieczęć księgową faktury zakupu?

Ostatnia modyfikacja: 13.07.2022

Program: InsERT nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Dekretacja dokumentów, Pieczęcie księgowe

Pieczęć księgowa faktury zakupu pozwala na szybkie wprowadzenie odpowiedniego dla zakupu zestawu kont na dekret księgowy. Najprostszym rodzajem pieczęci, który można wykorzystać do tego celu, jest pieczęć księgowa z rozbiciem procentowym po stronie Wn. 

Poniżej przedstawiono sposób utworzenia pieczęci składającej się z podstawowych trzech kont - kartoteki klienta, rozliczenia zakupu towarów oraz konta podatku naliczonego (na przykładzie VAT-u 23%). Aby utworzyć następującą pieczęć, należy:

1. Przejść do modułu Księgi ​ Dekretacja dokumentów, na zakładkę Pieczęci księgowe, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Pieczęć księgową z rozbiciem po stronie Wn.


2. Wprowadzić nazwę i rejestr księgowy.

  • Domyślnie program wprowadza dwie pozycje z wartością procentową. Pierwsza pozycja po stronie Ma będzie w tym wypadku kartoteką dostawców (202 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 123%.
  • Kolejne konto to konto rozliczenia zakupu towarów (303 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 100%.
  • Ostatnim kontem jest konto podatku naliczonego w stawce 23% (225-23 na domyślnym planie kont) o wartości procentowej 23%.

3. Po wprowadzeniu wszystkich kont pieczęć można zapisać.


Zagadnienia powiązane: Rewizor nexo - Jak przetestować i wykorzystać utworzoną pieczęć księgową?​

Temat należy do Zbioru zagadnień związanych z pieczęciami księgowymi​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki