e-Pomoc techniczna
Gratyfikant GT – Jak zbiorczo wyliczyć listę płac dla pracowników, którzy nie mają naliczonej wypłaty głównej?
Program: Gratyfikant GT, InsERT GT
Kategoria: Wynagrodzenia
W celu zbiorczego wyliczenia wypłaty głównej dla pracowników, którym taka wypłata w danym miesiącu nie została naliczona, należy:
1. Z listy modułów wybrać Płace – Wypłaty, rozwinąć link Dodaj listę płac i wybrać opcję Dowolną.
2. W oknie, które się wyświetli wybrać definicję listy płac oraz zestaw płacowy, na podstawie których zostanie stworzona lista płac. W przypadku braku wyboru informacje te będzie trzeba wprowadzić ręcznie.
3. W następnym kroku należy wybrać miesiąc listy płac oraz datę wypłaty. W przypadku, gdy w kroku drugim nie została wybrana definicja listy płac, należy dodatkowo wprowadzić nazwę oraz numer listy. Po wprowadzeniu tych danych przejść dalej.
4. W celu wyliczenia wypłaty głównej należy zaznaczyć odpowiednią opcję i przejść dalej.
5. Aby dodać pracowników bez wypłaty głównej do listy płac za dany miesiąc, należy wybrać opcję Dodaj zbiorczo.
6. Zaznaczyć opcję Dodaj w ten sposób: umowy bez wypłaty głównej. Tą metodą można uwzględnić wszystkich pracowników lub tylko z konkretnego działu. Wybór zatwierdzić przyciskiem OK.
7. Kiedy pracownicy zostaną wybrani, należy przejść dalej.
8. W następnym kroku należy dodać składniki płacowe, które mają być naliczone w wypłatach. Domyślnie zostaną wstawione składniki z zestawu płacowego wybranego w kroku drugim. Po dodaniu wszystkich potrzebnych składników przejść dalej.
9. W ostatnim kroku można ustalić wartość składników płacowych dla konkretnych pracowników. Można wybrać wartość z definicji składnika lub wprowadzić własną kwotę w kolumnie wartość – po wcześniejszym wybraniu opcji kwota w kolumnie status. Jeżeli dany składnik nie ma być widoczny w wypłacie dla pracownika, można w kolumnie status wybrać opcję Brak. Po wprowadzeniu wartości kliknąć przycisk Zakończ.