e-Pomoc techniczna
Obsługa Apaczki (usługi kurierskie) w vendero
Program: vendero
Kategoria: Wtyczki
Apaczka to operator logistyczny w Polsce, skupiający się w głównej mierze na rozwiązaniach dla klientów biznesowych z branży e-commerce.
Konfiguracja sposobów dostawy to jeden z elementów przewodnika, umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca - Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku.
Integracja z Apaczką znacznie poszerza zakres usług kurierskich, z których mogą skorzystać klienci sklepu. Wystarczy założyć konto Klienta w serwisie Apaczki, korzystając z poniższego odnośnika, bądź podczas procesu rejestracji podać kod promocyjny: InsERT.
Ważna informacja
Opłaty za paczki uzależnione są od wagi towarów. Należy pamiętać, aby ustawić wagę w Subiekcie.
Aby uruchomić usługę Apaczka w vendero, należy:
1. Przejść do listy wtyczek, odnaleźć wtyczkę Apaczka (API ver. 2) i wybrać przycisk Zainstaluj.
2. Następnie przejść na zakładkę Apaczka – Integracja i zainstalować, podając App ID oraz APP Secret do założonego konta. Dane należy pobrać z listy integracji z konta operatora logistycznego.
Należy pamiętać o zdefiniowaniu integracji na stronie usługodawcy rozwiązania. W odpowiedzi użytkownik otrzyma App ID oraz App Secret.
Aby przejść do pełnej konfiguracji integracji usług, należy wybrać w Panelu Administracyjnym vendero moduł Ustawienia - Dostawa.
W konfiguracji wtyczki użytkownik powinien określić Dane nadawcy, Numer konta bankowego, Powiadomienia e-mail o: dostarczeniu przesyłki, wyjątki, utworzeniu przesyłki, wysłaniu przesyłki oraz dostępne Dostawy.
W opcji powiadomień dostępne są do zaznaczenia pola nadawca/adresat. W zakładce Dostawy należy zaznaczyć obsługiwane rodzaje dostaw dla kupującego.
Rozwijając opcję Dostawy, użytkownik ma dostęp do listy kurierów obsługiwanych przez operatora logistycznego. Wśród dostępnych opcji na liście są:
Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w:
-
moduł Wtyczki > Dane integracyjne > Konfiguracja integracji z Apaczka
-
moduł Ustawienia > Dostawa
Jak konfigurować dostawy w vendero?
Realizowanie zamówień z wykorzystaniem wtyczki Apaczka w vendero:
1. Po dokonanym zakupie w sklepie internetowym pojawia się nowa pozycja w liście zamówień. W kolumnie sposób dostawy pojawi się dostępny przycisk Utwórz paczkę.
2. Po wybraniu przycisku Utwórz paczkę, pojawi się formularz tworzenia paczki, gdzie do wymagane będzie uzupełnienie kolejnych zakładek: Adres wysyłki, Informacje o paczce, Dane nadawcy, Numer konta bankowego, Powiadomienia e-mail nadawcy/odbiorcy o dostarczeniu przesyłki, wyjątku, utworzeniu przesyłki oraz wysłaniu przesyłki.
Po zatwierdzeniu formularza paczki, w kolumnie Sposób dostawy pojawi się informacja z numerem przesyłki oraz przyciskiem Pobierz etykietę. Zmiana statusu zamówienia oraz pozostałe czynności (eksportuj do XLS, pobierz listy przewozowe, anuluj, pobierz potwierdzenie) użytkownik wykonuje z poziomu panelu administracyjnego Apaczki w module Zlecenia.