e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak skonfigurować sprzedaż na kredyt?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: Formy płatności, Kontrahenci, Parametry, Słowniki
Aby skonfigurować możliwość sprzedaży na kredyt, należy:
1. Stworzyć kontrahenta, który będzie Centrum obsługi ratalnej (najczęściej jest to bank). W tym celu należy z listy modułów wybrać Kartoteki – Kontrahenci i wybrać opcję Dodaj.
2. Uzupełnić dane kontrahenta i zaznaczyć Centrum obsługi ratalnej. Kartotekę zapisać przyciskiem OK.
3. Po utworzeniu kartoteki kontrahenta należy z listy modułów wybrać Administracja – Słowniki, a z listy słowników Płatności kredytowe.
4. W oknie Płatności kredytowe można dodać wszystkie dostępne opcje sprzedaży na kredyt. Aby dodać nową opcję, należy kliknąć link Dodaj.
5. Aby dodać nową płatność kredytową, należy wprowadzić jej nazwę, wskazać stworzone wcześniej Centrum obsługi ratalnej oraz wpisać termin płatności. Płatność zapisać przyciskiem OK.
6. Po wprowadzeniu wszystkich płatności można zamknąć okno Płatności kredytowe.
7. Aby płatności kredytowe były dostępne przy wystawianiu dokumentów sprzedaży, należy włączyć je w parametrach programu. W tym celu należy z listy modułów wybrać Administracja – Parametry, a z listy parametrów Parametry Subiekta.
8. Na zakładce Płatności włączyć obsługę sprzedaży na kredyt i wybrać domyślną płatność. Zmiany zapisać przyciskiem OK.