e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak wyliczyć listę rachunków w uproszczonych płacach?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Wynagrodzenia
Aby wyliczyć listę rachunków, należy:
1. Przejść do modułu Umowy i Płace – Płace i wybrać z górnego menu Dodaj – Lista rachunków.
2. W oknie Wystaw listę rachunków należy uzupełnić podstawowe dane: Miesiąc, wybrać Umowy, Pracowników oraz Sposób dekretacji.
Dostępne są w dwie opcje do wyboru:
-
Tryb całościowej dekretacji polega na utworzeniu jednego obrazu księgowego dla wypłat znajdujących się na zatwierdzonej liście płac z danego miesiąca
-
Tryb rozbicia powoduje utworzenie dodatkowych obrazów księgowych zawierających informacje o zaliczkach na podatek i składkach ZUS wynikających z poszczególnych wypłat.
3. Parametry zatwierdzić przyciskiem OK.
4. Po zatwierdzeniu okna przyciskiem OK, w kolejnym oknie wyświetli się podsumowanie listy rachunków. Możliwe jest utworzenie tylko jednej listy rachunków w ramach jednego miesiąca. Operację zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
5. Po wygenerowaniu Listy rachunków należy pamiętać o jej zatwierdzeniu.