e-Pomoc techniczna
Zbiorcza konwersja bazy danych z poziomu Biura GT
Kategoria: Aktualizacja, Bazy danych, Operacje zbiorcze, Program serwisowy
Z poziomu Biura GT można zbiorczo konwertować podmioty do wyższej wersji programu. Podczas próby konwersji można spotkać poniższy komunikat:
- Konwersja nie powiodła się. Nieudana próba zalogowania do serwera.
Problem mogą powodować 3 scenariusze:
1. Usunięta baza z programu serwisowego.
Aby to zweryfikować, uruchomić aplikację administracyjną Program serwisowy (wszystkie funkcjonalności programu serwisowego opisane w aplikacji pod F1 lub górne menu Pomoc). Po otwarciu programu znaleźć na liście podmiot, którego konwersja z poziomu Biura GT jest nieudana.
2. Nieprawidłowe parametry uruchomieniowe w kliencie biura
Aby zweryfikować poprawność parametrów uruchomieniowych, z poziomu Biura GT przejść z menu Widok – Klienci.
Następnie z listy wybrać klienta, z którym jest problem i przejść do opcji Popraw.
W oknie klienta przejść na zakładkę Baza danych i zweryfikować poprawność parametrów uruchomieniowych.
Poprawność parametrów uruchomieniowych można zweryfikować, logując się np. do Rachmistrza.
Jeżeli udało się zweryfikować poprawność parametrów uruchomieniowych, to w kolejnym kroku należy zweryfikować nazwę bazy danych, porównując ją z nazwą w programie serwisowym.
Biuro GT
Program serwisowy
W tym przypadku nazwa bazy danych jest taka sama, więc nie jest to problemem.
3. Zła ścieżka do bazy danych
Problem najczęściej występuje, gdy docelowy podmiot uszkodził się i zrobiliśmy osobno np. w Rachmistrzu konwersję z kopii. Wówczas podmiot w ścieżce do bazy danych ma dopisek KOPIA, a z poziomu Biura GT się nie aktualizuje.
Jeżeli podczas konwersji bazy danych docelowy podmiot INSERT_GT uszkodził się (można to odczytać z kolumny Status – SUSPECT) i użytkownik programu korzysta z kopii powstałej w wyniku konwersji, to zgodnie z tym parametry dla klienta w Biurze GT należy zmienić tak, aby program odwoływał się już do nowego podmiotu – nowej nazwy podmiotu.
Powiązane zagadnienia związane z aktualizacją programów InsERT GT.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.