e-Pomoc techniczna
Funkcjonalności niebieskiego plusa dla InsERT GT
Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Licencje
Niebieski PLUS dla InsERT GT oferuje funkcjonalność do wszystkich systemów z linii InsERT GT, na wszystkich stanowiskach. Warunkiem koniecznym, aby uruchomić PLUSA, jest uaktualnienie programów do wersji 1.09.
Funkcjonalność niebieskiego PLUSA dla InsERT GT:
-
Nowe algorytmy zdejmowania ze stanu FIFO/LIFO z uwzględnieniem daty ważności dostawy.
-
Zapis dokumentów handlowych i magazynowych z „odłożonym skutkiem magazynowym".
-
Zapis dokumentów MM z „wykonanym skutkiem tylko na magazynie źródłowym".
Nowe algorytmy zdejmowania ze stanu FIFO/LIFO z uwzględnieniem daty ważności dostawy
Sposób wydawania towaru parametr określający, w jaki sposób mają być rozchodowane towary z magazynu. Aby ustalić wartość parametru, należy przejść do modułu Administracja – Parametry – Parametry Subiekta.
Sprzedaż z dowolnych, ręcznie wskazanych dostaw
Jest to funkcja uniwersalna, która w zależności od typu dokumentu i wykonywanych działań umożliwia:
-
Wybór dostaw, z których towar jest sprzedawany/wydawany – dodawanie dokumentów rozchodowych,
-
Podgląd, z jakich dostaw towar został sprzedany/wydany – poprawa lub przeglądanie zapisanych dokumentów rozchodowych,
-
Podgląd, jakimi dokumentami dana pozycja została wydana – poprawa lub przeglądanie zapisanych dokumentów przychodowych.
Wybór dostaw, z których towar jest sprzedawany/wydawany – dodawanie dokumentów rozchodowych. Opcja Rozbicie na dostawy jest dostępna po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na towarze.
Powiązane tematy e-Pomocy technicznej:
Podgląd, z jakich dostaw towar został sprzedany/wydany – poprawa lub przeglądanie zapisanych dokumentów rozchodowych:
Obsługa kodów dostaw (numerów seryjnych, numerów serii/partii) związana z wydawaniem z dostaw (oraz InsTYNKT wg kodów dostaw)
Instrukcja jak przyjąć towar z kodem dostawy w Subiekcie GT znajduje się tutaj.
Automatyczne dyspozycje w sieci (mechanizm wstępnie blokujący towar na magazynie już w czasie edycji dokumentu wydania)
Działanie polega na wstępnym blokowaniu towaru (dyspozycji) podczas wypisywania dokumentu sprzedaży. Informacja o tym będzie automatycznie widoczna dla wszystkich innych użytkowników, którzy pracując w sieci, w tym samym momencie będą próbowali sprzedawać ten sam towar.
Zapis dokumentów handlowych i magazynowych z „odłożonym skutkiem magazynowym”
Odłóż skutek magazynowy – wybór tej pozycji spowoduje, że do faktury zostanie utworzony automatyczny dokument magazynowy, który nie wpłynie na stany magazynowe.
Zapis dokumentów MM z „wykonanym skutkiem tylko na magazynie źródłowym”
Nowe typy dokumentów: zwroty do wydań magazynowych (ZWZ) i zwroty do przyjęć magazynowych (ZPZ), a wraz z nimi nowe moduły Wydania odbiorcy/Przyjęcia dostawcy
Dokument zwrotu (ZWZ i ZPZ) jest automatycznie wypełniany przez program pozycjami ze wskazanego dokumentu WZ, z uwzględnieniem wcześniejszych zwrotów.
Należy pamiętać, że użytkownik może dokonywać zmian tylko w polu ILOŚĆ.
Zwroty do wydań magazynowych
Jak wystawić zwrot wydania zewnętrznego w programie Subiekt GT?
Zwroty do przyjęć magazynowych
Jak wystawić zwrot przyjęcia zewnętrznego w programie Subiekt GT?
Rozbudowane pola własne (dla dokumentów oraz kartotek; różnych typów – m.in. pola definiowalne, pola typu słownik oparte na dowolnej definicji, pola będące wynikiem zapytania SQL)
Podstawowe zagadnienia związane z polami własnymi.
Drukowanie z tabel mechanizmem Crystal Reports
Program umożliwia definiowanie własnych wzorców wydruku do wszystkich znajdujących się list.
Do każdej z istniejących list można zdefiniować dowolną liczbę wzorców.
Aby przygotować takie wzorce, konieczne jest posiadanie programu Crystal Reports w wersji 8.5 sp1 (ewentualnie sp2 lub sp3).
Definiowanie własnego wzorca wydruku listy składa się z kilku etapów:
1. Eksportowanie definicji do programu Crystal Reports.
2. Utworzenie wzorca – pliku .RPT w programie Crystal Reports.
3. Importowanie wzorca do systemu.
Szczegółowy opis poszczególnych etapów znajdziemy w pomocy programy (F1) pod hasłem Wydruk CR listy.
Kontrola rezerwacji towarów, sprawdzająca podczas realizacji zamówienia dostępność towaru z uwzględnieniem rezerwacji na wcześniej wystawionych zamówieniach
Aby przejść do parametrów kontroli rezerwacji numerów, należy przejść kolejno Administracja – Parametry – Parametry Subiekta. Można w niej wprowadzić ustalenia dotyczące mechanizmu ostrzegania użytkownika o wcześniejszych rezerwacjach wprowadzonych na dany towar (wtedy, gdy po realizacji wybranego zamówienia zabraknie towaru na realizację zamówień wcześniejszych).
Znajdujące się na początku tej sekcji znaczniki określają etapy realizacji dokumentu, na których może być przeprowadzana kontrola rezerwacji. Odznaczenie wszystkich skutkuje całkowitym wyłączeniem mechanizmu. Kontrola przed załadowaniem przed zapisaniem dokumentu analizuje wszystkie pozycje dokumentu, więc działa wolniej niż kontrola przy zmianie pozycji (czyli podczas wprowadzania nowej pozycji lub zmianie ilości), która sprawdza jedynie aktualnie zmieniany towar.
Zestawienie Rozliczenie podatku od sprzedaży detalicznej – raport umożliwiający wyliczenie kwot podatku od sprzedaży detalicznej.
Obsługę transakcji wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość umożliwiających rozliczenie sprzedaży wysyłkowej do krajów Unii Europejskiej w procedurze uproszczonej One Stop Shop.
Oświadczenie dotyczące pochodzenia węgla
Wprowadzona w kwietniu 2022 roku w życie ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego nakłada na przedsiębiorców dokonujących obrotu węglem obowiązek sporządzania i przekazywania nabywcy m.in. informacji o kraju pochodzenia sprzedawanego węgla. Informacje te sporządza się i przekazuje w formie oświadczenia. Obsługa oświadczenia została zaimplementowana w systemie InsERT GT na bazie mechanizmów związanych z obsługą poszczególnych dostaw. W tym celu rozszerzono między innymi zakres informacji opisujących wprowadzane do systemu dostawy o możliwość przypisania kraju pochodzenia oraz daty wprowadzenia węgla na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub jego nabycia w kopalni. Informacje te są zapamiętywane w systemie, następnie w momencie sprzedaży węgla program automatycznie sprawdza, z której dostawy wydano towar i na tej podstawie drukuje wymagane na oświadczeniu informacje. Artykuł e-Pomocy technicznej opisujący konfigurację programu dostępny jest tutaj.
Powiązane artykuły e-Pomocy technicznej:
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.