e-Pomoc techniczna
Subiekt Sprint – Jak podłączyć dodatkowe stanowisko sprzedaży?
Program: Subiekt Sprint 2
Kategoria: Konfiguracja, Pomoc techniczna
Standardowa licencja programu Subiekt Sprint 2 obejmuje jedno stanowisko sprzedaży. Oznacza to, że jednocześnie na bazie danych może pracować jedno stanowisko. W razie konieczności pracy większej liczby stanowisk w jednoczesnym czasie konieczne jest zakupienie rozszerzenia do programu. W celu podłączenia dodatkowego stanowiska do programu Subiekt Sprint należy:
1. Sprawdzić parametry połączenia do bazy danych na stanowisku serwerowym, czyli na tym, na którym znajduje się baza danych programu. W tym celu należy uruchomić program Zarządzanie, z górnego menu programu wybrać Administracja, a z listy po lewej stronie Podmiot – Baza danych. W tym miejscu należy zapisać dane połączenia, gdyż będą potrzebne do wprowadzenia ich na dodatkowym stanowisku.
2. Na stanowisku klienckim, które będzie się łączyć do serwera, należy uruchomić program Zarządzanie i w ekranie głównym wybrać opcję Podłącz bazę.
3. W następnym kroku należy wprowadzić dane do serwera, które zostały sprawdzone w kroku 1. w następującej formie:
- Serwer – pole nazwa serwera z kroku pierwszego
-
Użytkownik SQL – pole nazwa użytkownika z kroku pierwszego
-
Hasło – hasło do użytkownika SQL, domyślnie jest puste
-
Nazwa bazy – Nazwa bazy danych z kroku pierwszego
-
Nazwa pliku – powinna się domyślnie podpowiedzieć. W kroku pierwszym pole o nazwie Nazwa pliku startowego (bez konieczności wprowadzania rozszerzenia ".xml")
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy.