e-Pomoc techniczna
Co zrobić, gdy zamówienia tworzone w vendero nie wysyłają się do Subiekta?
Program: vendero
Kategoria: Konfiguracja, Zamówienia
W niektórych przypadkach w sklepie internetowym vendero może dojść do niemożności synchronizacji zamówień utworzonych w sklepie internetowym z programem sprzedażowym Subiekt. Najczęstszymi przyczynami braku synchronizacji są:
-
Konflikty kontrahentów;
-
Błędy synchronizacji.
Obsługa zamówień z e-sklepu vendero została szczegółowo opisana i wchodzi w skład przewodnika po Ustawieniach zaawansowanych vendero na witrynie Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku.
Poniżej zostały opisane rozwiązania powyższych przyczyn:
Konflikty kontrahentów
Konflikty kontrahentów podczas generowania zamówień w sklepie internetowym vendero występują w następujących przypadkach:
-
Brak podobnych klientów składających zamówienie w porównaniu do kontrahentów występujących w systemie sprzedażowym.
-
W programie sprzedażowym istnieje klient o podobnych danych w porównaniu do systemu vendero.
-
Gdy komunikacja jest powiązana z programem Subiekt GT, w sytuacji kiedy zamówienie złoży niezarejestrowany w sklepie internetowym użytkownik.
To, w jaki sposób vendero ma reagować na wspomniane powyżej konflikty, można zdefiniować w ustawieniach synchronizacji (Ustawienia – Synchronizacja w Panelu Administracyjnym vendero), gdzie można wybrać następujące opcje:
1. Przy braku podobnych klientów do wyboru są następujące opcje:
-
Zapytaj – Na liście zamówień pojawi się informacja o istniejącym konflikcie przy zamówieniu. Możliwe będzie z tego poziomu dodanie nowego klienta;
-
Dodaj nowego klienta – Nowy klient zostanie dodany automatycznie.
2. Przy jednym podobnym kliencie:
-
Zapytaj – Na liście zamówień pojawi się informacja o istniejącym konflikcie przy zamówieniu. Możliwe będzie z tego poziomu dodanie nowego klienta lub scalenie go z istniejącym kontrahentem;
-
Dodaj nowego klienta – Nowy klient zostanie dodany automatycznie;
-
Połącz z podobnym klientem – Klient składający zamówienie zostanie automatycznie dopasowany do klienta odpowiadającego mu w systemie sprzedażowym.
3. Rodzaj podmiotu dla niezarejestrowane użytkownika:
-
Zwykły – zostanie dodana nowa kartoteka klienta;
-
Jednorazowy – zostanie dodany jednorazowy klient.
Przy wybraniu opcji Zapytaj w dwóch pierwszych przypadkach na liście zamówień (Zamówienia – Lista zamówień), w kolumnie Dokument w przypadku konfliktu zostanie dodany przycisk, za pomocą którego taką sytuację można rozwiązać.
Błędy i błędy synchronizacji
Innym, częstym tematem związanym z przerwaną synchronizacją jest jej blokowanie ze względu na brak odpowiedniej formy płatności lub też brak rozszerzenia numeracji zamówień w systemie sprzedażowym.
W celu szybszego namierzania błędów i błędów synchronizacji zamówień najlepiej włączyć widoczność odpowiednich kolumn. Aby to zrobić, należy na liście zamówień (Zamówienia – Lista zamówień) rozwinąć opcje Pokaż/ukryj kolumny i wybrać kolumny Błędy i błędy synchronizacji.
W przypadku wystąpienia błędu zostanie w tych kolumnach wyświetlony symbol, po którego kliknięciu podana zostanie przyczyna błędu.