e-Pomoc techniczna
Biuro nexo – Rejestr usług księgowych
Program: Biuro nexo, InsERT nexo
Kategoria: Klienci biura, Konfiguracja
Biuro nexo jest wyposażone w mechanizm naliczania opłat dla klientów według przypisanych im cenników (więcej o tym można przeczytać w temacie e-Pomocy technicznej tutaj). Mechanizm ten obejmuje cennikowanie wszystkich obiektów systemu InsERT nexo. Może on naliczać opłaty za wszystkie usługi wykonywane z użyciem systemu InsERT nexo – a jego działania polegają na zliczeniu obiektów wystawionych w systemie InsERT nexo i obliczenie wartości do zapłaty za pomocą reguł zawartych w cenniku.
Jednak system InsERT nexo nie wspiera wielu działań wykonywanych przez biura rachunkowe na rzeczy swoich klientów. Do takich działań należą na przykład:
- konsultacje księgowe
- konsultacje prawne
- wysyłka dokumentów do klienta (kurierem, pocztą, itp.)
- odbiór dokumentów od klienta
- rejestracja działalności w różnych urzędach (ZUS/KRUS/GUS/KRS)
- wyrejestrowywanie działalności w różnych urzędach (ZUS/KRUS/GUS/KRS)
- zmiany dotyczące wykonywanej działalności w rejestrach urzędowych
- sporządzenie prognoz finansowych i innych dokumentów dla banków
- dokumentacje związane z ubieganiem się o dotacje.
Do ewidencjonowania ww. usług został przygotowany omawiany moduł Rejestr usług księgowych. Pozwala on na sprawne wprowadzanie danych o usługach wykonanych dla klientów. Aby go włączyć, należy z listy modułów wybrać Biuro - Rejestr Usług księgowych.
Przypisać usługę księgową do klienta można na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest dopisanie do klienta konkretnych usług. W tym celu należy rozwinąć opcję Dodaj i wybrać Dla klienta.
W oknie, które się wyświetli wybrać klienta biura. W tabeli poniżej należy wybrać z listy wykonaną usługę. Jeżeli usługi nie ma na liście, można ją dodać do słownika z tego poziomu, klikając symbol "+" pod listą. Po wstawieniu usługi wprowadzić jej cenę. W ten sposób można wprowadzić dowolną liczbę usług dla jednego klienta. Po wprowadzeniu wszystkich danych usługę zapisać.
Drugim sposobem można dopisać do konkretnej usługi klientów biura rachunkowego. W tym celu należy w module Rejestr usług księgowych rozwinąć opcję Dodaj i wybrać Dla usługi.
W oknie, które się wyświetli wybrać usługę księgową. W tabeli poniżej należy wybrać z listy klienta biura, dla którego była świadczona usługa. Po wstawieniu klienta wprowadzić cenę usługi. W ten sposób można wprowadzić dowolną liczbę klientów dla jednej usługi. Po wprowadzeniu wszystkich danych usługę zapisać.
Po wprowadzeniu usług do rejestru usług księgowych można na ich podstawie wystawić faktury dla klientów. Temat e-Pomocy technicznej opisujący jak to zrobić z wykorzystaniem Subiekta nexo dostępny jest tutaj.
Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z Biurem nexo.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.