e-Pomoc techniczna
Jak podpisać e–Sprawozdanie finansowe z wykorzystaniem profilu zaufanego?
Program: InsERT GT, InsERT nexo, Rewizor GT, Rewizor nexo
Kategoria: Sprawozdania finansowe
Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło możliwość wykorzystania profilu zaufanego w celu podpisania elektronicznego sprawozdania finansowego. Aby to wykonać, należy:
1. Przejść na portal udostępniony przez Ministerstwo Cyfryzacji, który dostępny jest tutaj, następnie kliknąć Wybierz dokument z dysku lub korzystając z przeciągnij i upuść plik z metadanymi w przeznaczonym do tego miejscu.
2. Odnaleźć i zaznaczyć plik ze sprawozdaniem finansowym, następnie kliknąć Otwórz.
3. Po poprawnym wczytaniu pliku należy kliknąć Podpisz.
4. Zalogować się do profilu zaufanego.
5. Kliknąć Podpisz podpisem zaufanym.
6. Potwierdzić podpisanie pliku.
UWAGA! Po potwierdzeniu w celu dodatkowej weryfikacji może nastąpić przekierowanie na stronę logowania do profilu zaufanego.
7. Pobrać poprawnie podpisany plik.
UWAGA! W zależności od przeglądarki internetowej zostanie wyświetlone okno z pytaniem o wskazanie lokalizacji zapisywanego pliku lub plik zostanie zapisany w domyślnie ustawionej lokalizacji, np. w folderze Pobrane.
Powiązane zagadnienia e-Pomocy:
InsERT nexo
- Rewizor nexo – Jak wygenerować elektroniczne sprawozdanie finansowe?
- (podatnicy CIT) Rewizor nexo – Wysyłka e-Sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS)
- (podatnicy PIT oraz podatnicy CIT niewpisani do rejestru przedsiębiorców KRS) Rewizor nexo – Wysyłka e–Sprawozdań finansowych do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)
InsERT GT
- (podatnicy CIT) Rewizor GT – Obsługa i wysyłka e–Sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS)
- (podatnicy PIT podatnicy CIT niewpisani do rejestru przedsiębiorców KRS) Rewizor GT – Obsługa i wysyłka e–Sprawozdań finansowych do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)