e-Pomoc techniczna
Subiekt 123 – Konfiguracja podstawowych danych dotyczących firmy
Program: Subiekt 123
Kategoria: Dane podmiotu, Konfiguracja, Parametry
Po pierwszy zalogowaniu się w programie Subiekt 123 zostają zastosowane domyślne, najczęściej wybierane przez użytkowników ustawienia, dlatego ważne jest, żeby dostosować program pod specyfikę pracy swojej firmy. W pierwszych krokach z programem Subiekt 123 zostanie przedstawiona konfiguracja najważniejszych danych firmy, która pozwoli na bezproblemowe rozpoczęcie pracy z systemem.
W celu weryfikacji podstawowych danych firmy, które zostały wprowadzone podczas tworzenia Konta InsERT, należy przejść do modułu Konfiguracja, następnie w sekcji Firma wybrać Dane firmy.
Z tego poziomu można przejść do Edycji danych firmy wprowadzonych przy zakładaniu Konta InsERT, przejść do edycji lub wprowadzenia do słownika Rachunków bankowych, a także dodania Logo firmy.
W module Dane dodatkowe można wprowadzić Numer KRS, BDO oraz EORI, a także ustalić, czy mają pojawić się na wydrukach.
Sekcja Podatek VAT odpowiada za określenie, czy podmiot jest Czynnym podatnikiem VAT, Zarejestrowanym podatnikiem VAT-UE, czy rozlicza się Metodą kasową, czy podatnik jest Zarejestrowany w procedurze OSS, a także określenie Rodzaju podmiotu (zdjęcie 1). Dla podmiotów niebędącymi czynnymi podatnikami VAT zostanie udostępniona możliwość wskazania Podstawy zwolnienia z VAT (zdjęcie 2).
zdjęcie 1
zdjęcie 2
Kolejnym krokiem jest ustalenie Terminów dotyczących parametrów podatkowo-rozliczeniowych, na podstawie których zostaną wygenerowane ważne terminy oraz pojawią się w kaflu Terminy na pulpicie aplikacji.
W związku ze zmianą przepisów w zakresie centralizacji rozliczeń podatku VAT w Jednostkach Samorządu Terytorialnego Subiekt 123 posiada możliwość wskazania innego sprzedawcy na wystawianych dokumentach. W tym celu należy przejść do sekcji Inny sprzedawca zaznaczyć parametr Wystawiaj dokumenty z innym sprzedawcą, następnie niezbędne jest uzupełnienie jego danych.
Parametry Użytkowników firmy umożliwiają weryfikację użytkowników posiadających dostęp do programu. Zarządzanie użytkownikami prowadzone jest z poziomu Konta InsERT. Informację, w jaki sposób dodać nowego użytkownika można znaleźć tutaj.
UWAGA! Podstawowa licencja programu Subiekt 123 pozwala na posiadanie jednego użytkownika. W celu dodania kolejnych użytkowników należy dokupić moduł Użytkownik+, informację jak to zrobić można znaleźć tutaj.
Sekcja Licencje pokazuje, jakie produkty zostały wykupione oraz daty, kiedy kończy się na nie licencja. Przycisk Zarządzanie licencjami spowoduje przekierowanie na Konto InsERT, gdzie istnieje możliwość m.in. przedłużenia posiadanych licencji.