e-Pomoc techniczna
Subiekt 123 – Konfiguracja podstawowych słowników pozwalających na rozpoczęcie pracy
Program: Subiekt 123
Kategoria: Słowniki
Po pierwszy zalogowaniu się w programie Subiekt 123 zostają zastosowane domyślne, najczęściej wybierane przez użytkowników ustawienia, dlatego ważne jest, żeby dostosować program pod specyfikę pracy swojej firmy. W pierwszych krokach z programem Subiekt 123 zostaną przedstawione najważniejsze słowniki, które pozwolą na bezproblemowe rozpoczęcie pracy z systemem.
Pierwszym ze słowników, który pozwoli na rozpoczęcie pracy i dostosowanie programu pod własną specyfikę jest ustalenie Grupy klientów, do której można przypisać klientów, a następnie wykorzystać ją podczas wyliczania raportów. W tym celu należy kliknąć przycisk Konfiguracja znajdujący się w lewym dolnym rogu programu, następnie w sekcji Słowniki wybrać Grupy Klientów.
Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Dodaj oraz wpisanie nazwy grupy i ustalenie, czy dodawana grupa będzie Domyślna.
Jednym z równie ważnych słowników są Grupy produktów, które należy dodać w analogiczny sposób jak grupy klientów. Przypisanie jej do produktów pozwala na bieżąco sprawdzać sprzedaż danych grup asortymentu.
Wprowadzenie dodatkowych Jednostek miar umożliwia sprzedaż towarów nie tylko w podstawowej jednostce miary, ale również w tych, które zostaną dodane.
Dodanie Państwa umożliwia ich wybór podczas wprowadzania klientów, których kraju nie ma domyślnie dodanego do programu.
Kolejnym słownikiem są Przyczyny korekt, które pojawiają się podczas wypisywania korekt faktur VAT sprzedaży oraz paragonów.
Słownik Rachunków bankowych pozwala na wprowadzenie numerów rachunków bankowych oraz ustawienie jednego z nich jako domyślny, który będzie podpowiadał się po wybraniu odroczonej formy płatności.
Kolejnym słownikiem, na który warto zwrócić uwagę na początku pracy z programem Subiekt 123, jest słownik, w którym istnieje możliwość tworzenia i edycji Waluty. W tym miejscu można przede wszystkim określić Precyzję, czyli liczbę cyfr zapisywanych po przecinku.
Po dodaniu własnego Szablonu wiadomości email będzie możliwość wskazania go podczas wysyłki dokumentu do klienta.
Kolejnym możliwym do uzupełnia słownikiem, jest słownik Wydatków, pozwala wybieranie każdego z nich z listy podczas dodawania wydatku do systemu.
W przypadku, gdy w konfiguracji danych podatkowych firmy został zaznaczony znacznik informujący, że podatnik jest zarejestrowany w procedurze OSS pojawi się dodatkowy słownik – Stawki VAT OSS. Umożliwia on przypisanie stawki VAT do danego państwa.