Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Podstawowe dane o cennikach

Ostatnia modyfikacja: 18.06.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Asortyment, Polityka cenowa

​Poprawne określenie ceny asortymentu znacząco wpływa na przyśpieszenie procesu sprzedaży. W systemie InsERT nexo pojęcie ceny można analizować w kontekście wielu różnych obiektów, takich jak firma, oddział, towar czy kontrahent. Centralnym miejscem, z którego w systemie InsERT nexo można zarządzać cenami, jest moduł Cenniki.

W module tym definiuje się dwa podstawowe typy Cenników: Główne i Dodatkowe. Cenniki główne stanowią podstawowy mechanizm sprzedaży. Pozycje cennika głównego można również modyfikować od strony kartoteki asortymentu. Cenniki dodatkowe, w przeciwieństwie do Cenników głównych można przygotować tylko dla wybranego asortymentu, można je również powiązać do Cenników głównych, przypisać do Klientów, Urządzeń, Oddziałów. Okno Cenników składają się z kilku sekcji:

1. Podstawowe – w której można określić Nazwę cennika i jego Opis. Dodatkowo może on posiadać różne Statusy, a każdy z nich może zostać nadany z inną datą:

  • Przygotował – Cennik nie musi obowiązywać natychmiast po jego przygotowaniu. W przypadku wielu zmienianych parametrów można go przygotowyw​​ać w tym statusie przez dowolny czas.

  • Opublikował – znacznik ten należy zakreślić w chwili, w której Cennik powinien zacząć obowiązywać. Można go ustawić, kiedy wszystkie parametry są ustalone i wyliczone. Możliwość nadania tego statusu wymaga podania osoby oraz daty, od której cennik ma obowiązywać. Decyzję o publikacji powinna podjąć osoba nadzorująca pracę w firmie.

  • Zakończył – w przypadku kiedy firma wprowadza np. nowy Cennik, należy nadać dotychczasowemu Cennikowi status Zakończył. Opcja ta także wymaga podania osoby oraz daty zakończenia obowiązywania Cennika. Cennik z takim statusem nie będzie już wykorzystywany w przypadku wystawiania nowych dokumentów i nie pojawia się w asortymencie.

 

2. Asortyment – przedstawia listę towarów, usług i opakowań, które wycenia wybrany Cennik lub – w zależności od filtrowania – ich część. Nad tabelą widnieją dwie funkcje ułatwiające sortowanie i filtrowanie listy:

  • Sortowanie – asortyment, który znajduje się w Cenniku, może zostać wprowadzony na pozycję rosnąco lub malejąco według zadanego porządku: (dowolne) - bez określonego porządku (p​rzypadkowe uporządkowanie), wg symbolu, wg nazwy, wg PKWiU, po opisie z kartoteki, po cenie netto, brutto, grupie itp. Kliknięcie omawiane pole wyświetli pomocnicze okno służące do wprowadzenia odpowiednich ustaleń.

  • Filtrowanie – w wyświetlonym w tym miejscu oknie można ustalić sposób filtrowania tabeli asortymentowej. Obok wybranego sposobu pojawi się licznik pozycji na liście. Więcej o filtrowaniu można przeczytać w​​ innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ​.

 

3. Szczegóły pozycji – prezentuje szczegółowe informacje, jak została wyliczona cena sprzedaży. Patrząc od lewej strony, prezentowane są informacje, co jest podstawą wyliczeń (czyli Cena nabycia), w jaki sposób na podstawie Ceny nabycia wyliczona jest Cena sprzedaży (np. z narzutem 30% do ceny nabycia) oraz czy wyliczona w te sposób Cena sprzedaży została zaokrąglona. W tabeli na samym dole formularza przedstawia się informacja o osiągniętym Zysku i przedstawionej w procentach Marży i Narzucie osiągniętym w przypadku braku wykorzystania Rabatu, z Rabatem domyślnym i Dopuszczalnym.

 

W górnej części okna, dostępne jest menu główne formularza. Składa się z dwóch grup poleceń: Operacje oraz Ustawienia.

W menu Ustawienia dostępne są dwie pozycje:

 

  • Parametry nowej pozycji – Okno umożliwia określenie danych domyślny dla nowo dodawanych pozycji cennika. Działa on jedynie dla towarów dodanych w przyszłości, parametryzacja istniejącego asortymentu odbywa się z poziomu górnego menu Operacje (opisany w późniejszych krokach).

 

  • Ustawienia cennika – Okno to służy do określenia parametrów, które dotyczą wszystkich pozycji cennika: wyliczenia ceny (od netto, od brutto), waluty oraz tworzenia ostrzeżeń. Warto w tym punkcie zwrócić uwagę na Typ cennika, gdzie należy określić, czy tworzony cennik jest Statyczny (taki, w którym na dokument przenoszona będzie cena z cennika) czy Dynamiczny (w którym cena na dokumencie będzie wyliczana na bieżąco, a cena z cennika ma tylko wartość poglądową).

 

  • Operacje – składa się z następujących możliwości konfigurowania cennika:

    • Zmień parametry ceny nabycia.

    • Zmień parametry ceny sprzedaż.

    • Zmień rabat.

    • Przecena.

    • Aktualizuj pozycje – opcja pozwala aktualizować ceny sprzedaży/ceny nabycia widocznych/wszystkich pozycji.

    • Dodaj próg cenowy.

    • Dodaj nowy asortyment – pozwala dodać nowy towar, usługę, opakowanie, komplet.

    • Pokaż sygnaturę obiektu – opcja wywołuje okno z informacjami o tym, kto i kiedy utworzył cennik oraz kiedy i przez kogo był on ostatnio modyfikowany.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć