Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt GT – Jak skonfigurować płatność kartą?

Ostatnia modyfikacja: 02.08.2022

Program: InsERT GT, Subiekt GT

Kategoria: Formy płatności

​Aby uaktywnić płatności kartą przy sprzedaży w programie Subiekt GT, należy:

1. Dodać do kartoteki kontrahentów firmę, która będzie dla nas pośrednikiem w takim rozliczeniu rozrachunku, tj. centrum autoryzacji kart. Na liście modułów trzeba wybrać WidokKartoteki Kontrahenci, a następnie wybrać opcję Dodaj.


2. W oknie Kontrahent Firma w z​akładce Podstawowe zaznaczyć na dole z lewej strony opcję Centrum autoryzacji kart płatniczych.


3. Następnie przejść do modułu AdministracjaSłowniki Płatności kartą przy sprzedaży.


5. W oknie Płatności kartą przy sprzedaży z lewej strony kliknąć opcję Dodaj.


6. Określić: wyświetlaną dowolną nazwę nowej formy płatności, wybrać z listy Centrum autoryzacji kart płatniczych dodaną uprzednio firmę pośredniczącą w takim rozliczeniu, ustalić termin (w dniach) nowego rozrachunku po cesji z kontrahenta na Centrum autoryzacji kart (po tym terminie rozrachunek zmieni się na przeterminowany) oraz zaznaczyć parametr Płatność dostępna dla terminali płatniczych.


7. Po zapisaniu takiej płatności w słowniku odszukać na liście modułów i uruchomić moduł: Administracja ParametryParametry Subiekta.


8. W zakładce Płatności okna Parametry Subiekta zaznaczyć opcję Obsługa płatności kartami płatniczymi i wybrać z listy domyślną kartę (nazwa karty jest taka, jak zdefiniowana przed chwilą w Słownikach).


9. Po zapisaniu zmian w dokumencie Faktura sprzedaży pojawi się do wyboru i uaktywni wiersz z formą płatności: Karta Nazwa płatności kartą przy sprzedaży. Rozrachunek związany z taką formą płatności będzie od razu cesjowany z kontrahenta na wskazane Centrum autoryzacji kart płatniczych.

Aby kwota przesyłała się automatycznie na terminal, należy:

1. Skonfigurować urządzenie w programie Kasiarz GT (temat e-Pomocy dostępny tutaj). Jeśli będą pojawiały się problemy z prawidłowym połączeniem, zaleca się przeczytać artykuł o najczęstszych problemach przy konfiguracji terminala płatniczego. Artykuł dostępny jest tutaj.


2. Po poprawnym połączeniu terminala należy przejść do parametrów danego dokumentu, np. faktury sprzedaży przez górne menu Widok – Administracja Parametry Faktury VAT sprzedaży

​3. W zakładce Terminal płatniczy należy zaznaczyć opcję Realizuj płatność kartą z użyciem terminala płatniczego, a następnie wskazać wcześniej skonfigurowany terminal. Dodatkowo użytkownik może wybrać opcję Realizuj płatność kartą automatycznie (skutkuje pominięciem okna dialogowego z wyborem terminala) i wprowadzić sposób interakcji zapisu dokumentu z płatnością terminalem.


Podobne artykuły e-Pomocy technicznej:

1. Jak dodać formę płatności "za pobraniem"? Artykuł dostępny tutaj.

2. Jak uruchomić możliwość sprzedaży na kredyt kupiecki? Artykuł dostępny tutaj.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki