e-Pomoc techniczna
Biuro nexo – Jak zbiorczo dodać nowy okres obrachunkowy KPiR lub EP?
Program: Biuro nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: KPiR, Operacje zbiorcze
Program Biuro nexo umożliwia zbiorcze zakładanie okresu obrachunkowego dla podmiotów obsługiwanych programem Rachmistrz nexo, a więc rozliczających się na podstawie Książki przychodów i rozchodów lub Ewidencji podatkowej. Zakładanie okresu obrachunkowego możliwe jest na podstawie standardowych ustawień programu Rachmistrz nexo, na podstawie poprzedniego okresu obrachunkowego w danym podmiocie, lub na podstawie wskazanego okresu obrachunkowego w wybranej bazie źródłowej. Podmiotem źródłowym może być podmiot Biura nexo, jedna z baz wzorcowych lub baza dowolnego klienta. Aby zbiorczo założyć okres obrachunkowy dla klientów obsługiwanych Rachmistrzem nexo, należy:
1. Z listy modułów wybrać Biuro – Klienci biura i z górnego menu wybrać opcję Operacje zbiorcze.
2. W następnym kroku otworzy się kreator wykonania operacji zbiorczej. W polu Operacja zbiorcza należy wybrać Zakładanie okresu obrachunkowego KPiR lub EP i przejść Dalej.
3. Ustawić Parametry operacji zbiorczej tj. daty obowiązywania nowego okresu, formę księgowości, rodzaj tworzonego okresu (pusty, ze wzorcowymi schematami, skopiowany z poprzedniego okresu lub skopiowany z podmiotu wzorcowego) oraz zdecydować czy generować plany amortyzacji. Po określeniu parametrów przejść Dalej.
4. Wskazać klientów biura rachunkowego, którym zostanie założony nowy okres obrachunkowy i przejść Dalej.
5. Zapoznać się z podsumowaniem i kliknąć przycisk Wykonaj.
Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy technicznej dotyczących operacji zbiorczych w programie Biuro nexo.