e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak ustawić osobną numerację dla każdego użytkownika programu?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Numeracja
Subiekt nexo umożliwia zdefiniowanie własnych numeracji dokumentów według specyfiki lub polityki pracy w firmie. W omawianym artykule zostanie wykonana numeracja dla dokumentów sprzedaży, która będzie osobna dla każdego użytkownika. W celu zmiany numeracji należy:
1. W wyszukiwarce wpisać Numeracja.
2. Na liście odnaleźć i zaznaczyć odpowiedni typ numeracji, następnie kliknąć górne menu Dodaj – Powiel.
3. Włączyć automatyczne generowanie nazwy lub wpisać ją ręcznie. Dodać nowy składnik numeru i parametr Osobna numeracja ustawić na Tak. Strzałki znajdujące się z prawej strony tabeli pozwalają zmienić kolejność wyświetlanych składników numeru.
4. Przejść na zakładkę Numery początkowe i wpisać Ogólny numer początkowy, od którego mechanizm numeracji nadaje numery w trakcie roku obrachunkowego.
5. Dodatkowo parametr Szczegółowe numery początkowe umożliwia ustalenie nadania numerów początkowych, np. dla każdego miesiąca osobno. W tym celu należy zaznaczyć parametr, następnie kliknąć Dodaj.
6. Uzupełnić Rok i miesiąc daty wystawienia dokumentu, a także numer początkowy w wybranym okresie. Zatwierdzić przyciskiem OK.
7. Zapisać wprowadzone zmiany.
8. Potwierdzić użycie numeracji przyciskiem TAK.
9. Zaznaczyć Typ dokumentu, dla którego ma zostać zmieniona numeracja. Potwierdzić przyciskiem OK.
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej dotyczących ustawienia numeracji według własnej specyfiki pracy.