e-Pomoc techniczna
Jak wystawić fakturę sprzedaży dla jednostki samorządu terytorialnego (JST) w Subiekcie GT?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Prawidłowe wystawienie faktury sprzedaży dla jednostki samorządu terytorialnego (np. szkoły) wymaga odpowiedniej konfiguracji programu, aby na dokumencie pojawił się zarówno nabywca, jak i odbiorca. Aby wystawić taki dokument, należy:
1. Przejść do modułu Administracja – Parametry, a następnie otworzyć parametr Faktura VAT sprzedaży. W sekcji Pokazuj odbiorcę obok nabywcy zaznaczyć opcję Tylko, gdy kontrahent ma zdefiniowanego nabywcę i zatwierdzić OK.
2. W module Kartoteki – Kontrahenci należy mieć utworzone dwie kartoteki: podmiotu podległego (np. szkoły) oraz jednostki nadrzędnej (np. urzędu gminy). Następnie w edycji kartoteki podmiotu podległego, w zakładce Płatności, należy wskazać kartotekę jednostki nadrzędnej w sekcji Nabywca/płatnik. Dodatkowo zależnie od obsługi rozrachunków dla tego kontrahenta, jeżeli należność ma być utworzona na podmiot podległy, zaznaczyć opcję Twórz cesję płatności, gdy kontrahent jest odbiorcą.
3. Na fakturze sprzedaży w polu Nabywca wystarczy wskazać podmiot podległy. Program automatycznie rozpozna parametry ustawione w kartotece i w polu nabywcy podstawi jednostkę nadrzędną, a obok wygeneruje pole Odbiorca, w którym umieści wskazany podmiot podległy.
4. Aby wydrukować fakturę, na której pojawi się sekcja odbiorcy, należy odpowiednio przygotować wzorzec wydruku, zgodnie z tematem e-Pomocy. Należy pamiętać, że nazwa do wydruku pobierana jest z nazwy pełnej kartoteki kontrahenta.