Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gdzie w vendero można przypisać zgody na RODO, czyli przetwarzanie danych osobowych?

Ostatnia modyfikacja: 26.07.2022

Program: vendero

Kategoria: Konfiguracja, RODO

Prawidłowe korzystanie z systemu vendero, zwłaszcza w przypadku zakupu licencji na sklep internetowy wymaga, aby to właściciel sklepu internetowego jako administrator oraz osoby działające w programie w jego imieniu uzyskały zgodę klientów witryny vendero/sklepu internetowego na przetwarzanie ich danych osobowych (w każdym przypadku ich pobierania).

Przejrzyście sformułowane treści zgód​ to ważny element sklepu oraz przewodnika, umożliwiającego samodzielne jego założenie. Skonfiguruj swój e-sklep w aplikacji vendero dzięki Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i zdobywaj zaufanie klientów.

Obowiązek uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych jest wymaganiem dodanym w związku z wejściem w życie w dniu 25.05.2018 r. przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Przy prowadzeniu sklepu internetowego na pasaz24.pl pobieranie i przetwarzanie danych osobowych jest praktycznie nieuniknione (np. dla celów złożenia zamówienia lub przesyłania newslettera), więc program stwarza możliwość samodzielnego wprowadzenia treści zapytania o zgodę oraz przekazania informacji w celu wykonania wynikającego z przepisów RODO obowiązku informacyjnego, a także informacji o polityce prywatności, regulaminie oraz zwrotach i reklamacjach, co opisane jest w osobnym temacie e-Pomocy.

Są one wyświetlane przy akceptacji podsumowania przez klienta sklepu, gdy korzysta on z przycisku Zamawiam i płacę. Informacje zawarte poniżej są wyłącznie przykładowe i nie mają wiążącego charakteru. Obowiązek zapewnienia zgodności z przepisami z zakresu ochrony danych osobowych, kodeksem cywilnym oraz pozostałymi regulacjami prawnymi mającymi zastosowanie obciąża wyłącznie właściciela sklepu internetowego.

 

UWAGA! Korzystając z powyższej listy zgód, zalecana jest zmiana zawartości pola Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb wykonania Usług (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity Dz. U. z 202 r. Nr 101, poz.926 ze zm.) na Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb wykonania Usług.

Ich widoczność oraz wymagalność przy składaniu zamówienia jest definiowana w module Zamówienia – Konfiguracja zamówień.

​Z tego poziomu istnieje też możliwość nadpisania przekierowania do Regulaminu czy też Polityki prywatności własnym tekstem, powiązanym z przyciskiem Edytuj


 


W nieco inny sposób zachowują się również dostępne w Panelu Administracyjnym vendero - Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Ustawienia dodatkowe pozostałe zgody, które wyświetlane są przy skorzystaniu z wtyczki Newsletter, Formularz kontaktowy oraz przy generowaniu Zapytania ofertowego. Znajdują się one w niższej części strony, ale wymagają ręcznego uzupełnienia treści.


Oczywiście wyświetlanie wspomnianych zgód jest ściśle związane z odpowiednimi ustawieniami oraz widgetami w vendero. I tak:

  • przy korzystaniu z Newslettera należy uruchomić wtyczkę Moduł Newsletter w Panelu, na zakładce Wtyczki – Lista wtyczek

 

Po zainstalowaniu w Edycja treści – Edycja treści stron pojawi się nowy widget, który należy dodać na stronę (np. w stopce lub nagłówku, tak aby dostępny był w każdej zakładce). Dodawanie widgetów zostało opisane w osobnym temacie e-Pomocy.

W poniższym przykładzie widget Newsletter został dodany do stopki strony. Treść pola "Tutaj należy uzupełnić treść zgody" administrator witryny powinien wprowadzić samodzielnie.

 

  • ​korzystając z Formularza kontaktowego, który pojawia się po przejściu standardowego kreatora na podstronie o nazwie Kontakt, również istnieje możliwość wstawienia zgody na przetwarzanie danych.

Edycja samego widgetu Formularz kontaktowy jest możliwa poprzez Panel Administracyjny venderoEdycja treści – Edycja treści stron. Tak jak w poprzednim przypadku dodawanie widgetów do programu opisane jest w osobnym temacie e-Pomocy.


Panelu Administracyjnym vendero – Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Ustawienia dodatkowe – Formularz kontaktowy - zgoda na przetwarzanie danych osobowych – Edytuj znajduje się miejsce na dodanie odpowiedniej treści komunikatu dla klientów sklepu vendero. Aby edytować treść, należy zaznaczyć przycisk Pokaż.

 

Uzupełniony widget:

 

  • definiując wykorzystanie Zapytania ofertowego dla towarów, których aktualnie nie ma na stanie – jest to mechanizm domyślnie nieaktywny w vendero, pozwalający na kontakt od strony klienta w przypadku, gdy dany towar aktualnie nie znajduje się na magazynie synchronizowanym ze sklepem internetowym.

Jego wykorzystanie wymaga wcześniejszej konfiguracji zarówno podstawowego Konta e-mail, które znajduje się w module Ustawienia – Konta – Email (opisane w osobnym temacie e-Pomocy), jak i odpowiedniego Powiadomienia dla składającego zapytanie w module Ustawienia – Powiadomienia. Przykładowa treść takiego powiadomienia poniżej:

 

Po wprowadzeniu powyższych informacji należy uruchomić możliwość składania zapytań ofertowych w module Towary – Lista towarów i przejść do konfiguracji ustawień stanów magazynowych – Konfiguruj – Zezwalaj na wysłanie zapytania dla towarów z zerowymi stanami magazynowymi.


 

Powyższe czynności pozwolą na składanie Zapytań ofertowych przez klientów sklepu. Korzystając z np. zakładki Oferta, przy towarach bez aktualnego stanu pojawi się przycisk Zapytanie ofertowe. Poniżej przykład:

 

Po wybraniu przycisku na takim asortymencie pojawi się menu, wraz z checkbox'em odpowiadającym za treść zgody, która wcześniej została uzupełniona w Panelu Administracyjnym vendero – Ustawienia – Ustawienia podstawowe – Ustawienia dodatkowe – Zapytanie ofertowe – zgoda na przetwarzanie danych osobowych – Edytuj.

 

 

W momencie, gdy klient sklepu złoży takie zapytanie i zaakceptuję treść zgody dotyczącą przetwarzania danych osobowych (poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkbox'a) na adres podany w polu Adres e-mail zostanie wysłany mail skomponowany wcześniej w Powiadomieniach systemu vendero. Treść stworzona na podstawie podanego wcześniej przykładu poniżej:

 

W tym samym momencie na adres zadeklarowany w Panelu administracyjnym vendero zakładka Ustawienia – Konta e-mail – Zapytanie ofertowe zostanie przesłana wiadomość informująca o adresie klienta składającego zapytanie, stronie, na której zostało ono złożone oraz towarze, którego dotyczy.​

 

 

Wskazane powyżej mechanizmy są wykorzystywane przy działaniu na systemie vendero w kontekście przetwarzania danych osobowych przez administratora. Jeżeli wydają się one niewystarczające, pozostaje zawsze możliwość wykorzystania odpowiednich podstron i linków do nich jako źródła informacji.

Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy z vendero.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki