Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt GT i Rewizor GT – Jak usunąć rozliczenie rozrachunku?

Ostatnia modyfikacja: 19.09.2022

Program: InsERT GT, Rewizor GT, Subiekt GT

Kategoria: Rozrachunki

​Rozliczenie rozrachunku można usunąć tylko wtedy, gdy nie powstało ono automatycznie (np. przez formę płatności gotówka na fakturze). Aby usunąć rozliczenie, należy:

1. Na liście modułów odszukać i uruchomić moduł RozrachunkiRozrachunki rozliczone. Na liście spłaconych rozrachunków odszukać i zaznaczyć rozrachunek do usunięcia, a następnie kliknąć zaznaczony rozrachunek prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję Historia rozliczenia.

​Powyższą operację można wykonać również w pozostałych modułach prezentujących rozrachunki tj. Rozrachunki z kontrahentem, Rozrachunki wg dokumentów i Rozrachunki wg kontrahentów


2. W tabelce okna Historia rozliczenia zaznaczyć konkretny dokument spłaty do usunięcia. Kliknąć opcję Rozkojarz – w ten sposób rozrachunek zostanie przywrócony do statusu nierozliczony


3. Po takiej operacji w systemie pozostanie dokument spłaty (bankowy lub kasowy). Można go użyć do rozliczenia innych rozrachunków bądź usunąć w odpowiednim module (Dokumenty kasowe lub Operacje bankowe).


4. Jeśli przy próbie rozkojarzenia rozrachunku pojawi się dymek z informacją "Nie można usunąć rozliczenia powstałego w wyniku wystawiania dokumentów", to jedyną metodą usunięcia takiego rozliczenia jest edycja spłaconego dokumentu i zmiana formy płatności na dokumencie źródłowym na Kredyt kupiecki



Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki