Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wprowadzić dotychczasowe naliczenia amortyzacji?

Ostatnia modyfikacja: 24.06.2024

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Środki trwałe

​Wprowadzenie dotychczasowego naliczenia amortyzacji należy wykonać w następujący sposób:

1. Z listy modułów wybrać Środki trwałe, przejść na zakładkę Operacje na środkach trwałych ​i z górnego menu Dodaj wejść w Przyjęcie do użytkowania.


2. W polu Środek trwały należy kliknąć "drabinkę" i Lista.


3. Zaznaczyć środek trwały na liście i zatwierdzić przyciskiem Wybierz.


4. Następnie należy określić Datę dokumentu – trzeba pamiętać, że data OT jest tożsama z datą faktycznego przyjęcia środka trwałego w firmie np. 30.08.2005. Należy wskazać Miejsce użytkowania oraz Osobę odpowiedzialną. Następnie zaznaczyć  znacznik Umarzany i wprowadzić wartość początkową (wartość faktyczną ŚT). Wartość stanowiąca koszty jest to wartość początkowa pomniejszona np. o dotacje z UE, która nie stanowi kosztu.


5. Z listy należy wskazać Metodę umarzania, a następnie zaznaczyć znacznik Przyjęty wcześniej, co spowoduje uaktywnienie opcji Historia amortyzacji, która trzeba kliknąć.​


6. W Historii amortyzacji należy określić Miesiąc pierwszej amortyzacji. W tabeli poniżej pojawią się odpowiednie pozycje, tj. bilans otwarcia, gdzie należy wpisać sumę amortyzacji, które zostały naliczone od okresu, w którym przyjęliśmy środek, do daty pierwszej amortyzacji (w omawianym przykładzie środek został przyjęty w 30.08.2017), a pierwsza amortyzacja w programie zostanie naliczona od sierpnia 2022. W tym przypadku w polu Bilans otwarcia, należy wprowadzić wartość amortyzacji do 31.12.2021. W polach Styczeń 2022 – Lipiec 2022, będą znajdowały się kwoty amortyzacji za rok 2022 do lipca 2022. Więc wartość zamortyzowana do 31.07.2022, wynosi 21083,33.

 

Po wpisaniu wartości okno zatwierdzić przyciskiem Zamknij.


7. W ostatnim kr​oku należy określić Wzorzec planu amortyzacji. Po wprowadzeniu planu zaznaczyć opcję Wygeneruj plan amortyzacji – wtedy program wygeneruje automatycznie plan amortyzacji, na podstawie którego będą wyliczane umorzenia. Dodatkowo program wygeneruje dokumenty HA, które będą prezentowały wartość historycznej amortyzacji.

 


Temat należy do Zbioru zagadnień e-Pomocy dotyczących środków trwałych​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki