e-Pomoc techniczna
Dlaczego program nie łączy się z serwerem na końcówce w InsERT nexo?
Program: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Pomoc techniczna, Uruchamianie
Gdy program na komputerze serwerowym działa prawidłowo, a stanowisko klienckie nie może się z nim połączyć, trzeba sprawdzić kilka rzeczy. W pierwszej kolejności zweryfikować, czy program został poprawnie zainstalowany. Pełen opis instalacji znajduje się tutaj. Trzeba sprawdzić, czy łączenie odbywa się przy użyciu poprawnych parametrów. Jeżeli SQL Server był instalowany z instalatora InsERT nexo, instancja będzie miała nazwę INSERTNEXO.
Uwaga! Wybranie wersji standardowej w instalatorze zainstaluje SQL serwer lokalnie na tym stanowisku. Aby przejść do okna Wybierz serwer bazy danych, należy kliknąć przycisk Serwer, który widnieje w oknie wybierania podmiotu (zdj. 2), następnie w polu serwera powinno się pojawić Nazwa_Komputera\INSERTNEXO (zdj. 1). Prawidłową nazwę komputera można ustalić we właściwościach systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na serwerze. Standardowa nazwa użytkownika to „sa". W polu hasło nie należy nic wpisywać.
Zdj. 1
Zdj. 2
Jeśli dalej występują problemy z połączeniem stanowiska klienckiego, należy dodać trzy wyjątki i nadać wszystkie uprawnienia w sieci (reguły przychodzące). Trzeba to zrobić na stanowisku serwerowym w ustawieniach zaawansowanych zapory systemu Windows.
Te wyjątki to:
- port TCP 1433,
- port UDP 1434,
- aplikacja sqlservr – standardowo znajduje się w folderze „C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL12.INSERTGT\MSSQL\Binn".
Jeśli powyższe czynności nie rozwiązały problemu, i końcówki dalej się nie łączą, a na serwerze program działa prawidłowo, należy uruchomić program SQL Server Configuration Manager i sprawdzić, czy uruchomione są następujące komponenty:
- SQL Server Browser,
- protokoły dla sekcji wskazanych na zrzutach ekranu powinny być uruchomione.
Jeśli pomimo wykonania powyższych kroków program dalej nie jest w stanie połączyć się do komputera serwerowego, zalecamy próbę połączenia przy wyłączonym programie antywirusowym (zarówno na serwerze, jak i końcówce). Jeśli w takiej sytuacji połączenie zostanie uzyskane, należy odpowiednio skonfigurować program antywirusowy.
Zrzuty ekranu zostały wykonane na komputerze pracującym na systemie operacyjnym Windows 10. Zalecamy, aby powyższe czynności zweryfikował i przeprowadził administrator sieci lub informatyk.
Artykuł należy do zbioru podstawowych zagadnień związanych z uruchamianiem programu linii InsERT nexo.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.