e-Pomoc techniczna
Blokada instalacji na niewspieranych systemach Windows (stanowisko serwerowe – SQL Server 2005 lub 2008)
Program: Subiekt Sprint 2
Kategoria: Instalacja
System operacyjny
Dnia 31 marca 2017 r. zostało zakończone wsparcie dla programu Subiekt Sprint na następujących systemach operacyjnych:
- Windows XP,
- Windows Vista,
- Windows 2003 Server,
- Windows 2008 Server.
Przede wszystkim zatem konieczne jest zaktualizowanie systemu operacyjnego Windows do nowszej wersji.
Jeśli Państwa komputer spełnia wymagania sprzętowe, należy zainstalować nowszy system operacyjny. Konieczne jest, aby wybrany system miał wsparcie producenta – firmy Microsoft. Listę wspieranych systemów Windows można odnaleźć na stronie:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet
Jeśli Państwa komputer nie spełnia wymagań nowego systemu operacyjnego, konieczna może okazać się wymiana lub ulepszenie posiadanego sprzętu.
Instalacja Subiekt Sprint
Instalację systemu Subiekt Sprint na komputerze z zainstalowanym aktualnym systemem operacyjnym można przeprowadzić automatycznie, korzystając z instalatora znajdującego się na stronie:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_sprint/ulepszenia/pobieranie/bez_abonamentu.html
Po uruchomieniu wybrać Pełny tryb instalacji i postępować zgodnie z instrukcjami instalatora.
Pełny artykuł e-Pomocy jak przeprowadzić instalację standardową krok po kroku dostępny jest tutaj.
Przeniesienie używanej bazy danych
Na obecnie używanym stanowisku należy zarchiwizować bazę danych programu Subiekt Sprint zgodnie z tematem e-Pomocy technicznej.
W wyniku archiwizacji powstanie plik nazwa_podmiotu.bak. Należy go przenieść na nowy komputer z aktualnym systemem Windows. Następnie na nowym stanowisku zawierającym aktualny system Windows i MS SQL Server 2008 R2 należy uruchomić program Subiekt Sprint Zarządzanie i wybrać polecenie Dearchiwizuj. Poradnik jak krok po kroku wykonać przeniesienie danych na inny komputer dostępny jest tutaj. Dodatkowo do pracy z programem Subiekt Sprint niezbędne jest przeniesienie systemu handlowego. Informację jak przenieść dane linii nexo można znaleźć tutaj, natomiast linii GT tutaj.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.