e-Pomoc techniczna
Subiekt Sprint – Jak wykonać dearchiwizację?
Program: Subiekt Sprint 2
Kategoria: Archiwizacja
Aby wykonać dearchiwizację sklepu programu Subiekt Sprint, należy:
1. Odszukać i uruchomić menu Start -> Programy lub Wszystkie aplikacje (w zależności od wersji systemu Windows) -> InsERT -> Zarządzanie.
2. Z górnego menu wybrać Dearchiwizuj.
3. Jako Lokalizację archiwum bazy danych plik z rozszerzeniem.bak. Zalecane jest, aby jako Lokalizację roboczą wskazać pusty folder na dysku C, najlepiej utworzony przed dearchiwizacją (w opisywanym przypadku utworzono folder o nazwie Roboczy).
4. W sekcji Parametry serwera bazy danych wpisać dane połączeniowe do serwera, na którym mają zostać zdearchiwizowane dane.
UWAGA!! Należy pamiętać, że na serwerze, na którym będzie dearchiwizowana baza danych programu Subiekt Sprint musi znajdować się ten sam podmiot, do którego był podłączony sklep przed archiwizacją.
5. Wpisać Nazwę pliku startowego, która będzie wyświetlana podczas uruchamiania programu Zarządzanie, następnie kliknąć Dearchiwizuj.
6. Proces może być czasochłonny. Jego zakończenie sygnalizuje komunikat Dearchiwizacja została ukończona pomyślnie.
UWAGA!!! W przypadku, gdy dane mają zostać zdearchiwizowane na komputer z inną wersją SQL, należy pamiętać, że nie ma możliwości wykonania dearchiwizacji w przypadku przenoszenia z nowszej wersji SQL (np. 2016) na starszą (np. 2008R2). W takim wypadku należy zaktualizować silnik bazy danych SQL do minimum takiej samej wersji, w jakiej archiwum było tworzone. Artykuł opisujący jak sprawdzić wersję SQL systemu linii GT dostępny jest tutaj, natomiast nexo tutaj. Może się zdarzyć również sytuacja, w której dearchiwizacja nie powiedzie się z powodu zbyt dużej różnicy wersji SQL ( przykładowo archiwum było stworzone na silniku MS SQL Server 2000, a dearchiwizacja odbywa się na silniku MS SQL Server 2014). W takiej sytuacji należy zaktualizować SQL lub założyć nową tzw. instancję serwera, na której zostanie przeprowadzona dearchiwizacja pośrednia.
Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy technicznej istotnych przy konfigurowaniu i rozpoczęciu pracy.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.