Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gratyfikant nexo – Jak stworzyć dodatkowy składnik płacowy typu „Dodatek za pranie” lub „multisport”?

Ostatnia modyfikacja: 21.12.2022

Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo

Kategoria: System wynagrodzeń

​W niektórych przypadkach pracodawca powinien zapewnić swoim pracownikom odpowiednią odzież roboczą i buty ochronne. W niektórych sytuacjach pracownik może pracować we własnym ubraniu. W takim przypadku pracodawca jest zobowiązany do wypłacenia pracownikowi Ekwiwalentu za zniszczone ubranie/Ekwiwalentu za pranie.

Aby wypłacić pracownikowi Ekwiwalent za pranie, należy wcześniej przygotować taki składnik i dodać go do listy Definicji listy płac. Aby to zrobić, należy w module System wynagrodzeń, na zakładce Składniki płacowe rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Składnik płacowy.

 

Okno nowego Składnika płacowego podzielone jest na trzy sekcje:

  • Podstawowe – gdzie należy określić Nazwę składnika, jak ma się prezentować Na wydruku, określić jego Rodzaj, Stawkę i Zmienność, wybrać Płatnika składnika i wpisać Kwotę.

 

  • Wliczanie do podstaw – gdzie dostępnych jest wiele parametrów związanych z naliczaniem podatku oraz składek ZUS.

 

  • Sposób naliczania – gdzie możliwe jest określenie Pomniejszania, Naliczania i pozostałych, widocznych na poniższym zrzucie ekranu parametrów.



Więcej o tworzeniu składników pła​cowych można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ.

Tak stworzony Składnik płacowy należy teraz dodać do Definicji listy płac. Dzięki temu, tworząc Umowę pracowniczą i wybierając daną definicję, program automatycznie przypisze tej umowie zarówno Ekwiwalent za pranie, jak i r​esztę Składników płacowych, znajdujących się na wcześniej wymienionej Definicji listy płac. Aby ją stworzyć i dodać Ekwiwalent za zniszczone ubranie, należy:

1. Wciąż będąc w module System wynagrodzeń, przejść na zakładkę Definicje list płac, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Definicja listy płac.

 

2. Wpisać Nazwę nowej definicji, określić, których umów ma dotyczyć, zaznaczyć co ma rozliczać tworzona Definicja listy płac, z listy rozwijalnej wybrać odpowiednie Składniki płacowe i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

 

Tak stworzoną Definicje listy płac można przypisywać starym, jak i nowym umowom. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do modułu Umowy, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać (korzystając z przykładu przedstawionego powyżej) Umowa o pracę.

 

2. Z listy rozwijalnej sekcji Listy płac wybrać wcześniej utworzoną Definicje listy płac.

Dzięki temu poniżej, w sekcji Składniki płacowe podstawią się wcześniej przypisane składniki wraz z wartościami (które można w każdej chwili edytować).

 

Tak stworzona umowa będzie naliczała dodatkowy składnik Ekwiwalentu za pranie.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć