Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Gratyfikant nexo – Jak wyliczyć wynagrodzenia na podstawie definicji list płac?

Ostatnia modyfikacja: 22.10.2024

Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo

Kategoria: System wynagrodzeń, Wynagrodzenia

​W programie kadrowym serii InsERT nexoGratyfikant nexo istnieje możliwość tworzenia list płac dzięki Kreatorowi naliczania wynagrodzeń. Oferuje on pięć różnych sposobów generowania wynagrodzeń. 

Pierwszą i zalecaną opcją jest naliczenie wynagrodzeń według wcześniej stworzonego Systemu wynagrodzeń. Więcej o tworzeniu Systemu wynagrodzeń można przeczytać w innym temacie e-Pomocy technicznej TUTAJ

Pozostałe cztery opcje służą do utworzenia wypłat i rachunków poza systemem wynagrodzeń. Mogą być one wykorzystywane do wypłaty okazjonalnych premii (nieprzewidzianych w systemie wynagrodzeń) lub naliczenia wypłaty dla pracownika po zakończeniu jego umowy. Jeżeli w jakimś kroku kreatora nie poda się wszystkich wymaganych informacji, to przycisk Dalej będzie nieaktywny. Aby otworzyć Kreator naliczania wynagrodzenia, należy przejść do modułu Wynagrodzenia, rozwinąć górne menu Dodaj i wybrać Nalicz wynagrodzenia.

 

Poniżej znajduje się opis działania każdej z pięciu opcji kreatora:

  • Naliczanie wynagrodzeń (zalecane) – przed wybraniem tej m​​etody użytkownik powinien upewnić się, że wcześniej został prawidłowo przygotowany System wynagrodzeń, ponieważ tylko wtedy jej działanie spowoduje, że program automatycznie naliczy wszystkie zaplanowane Wypłaty i Rachunki.

 

Przechodząc do kolejnego kroku Kreatora, program podpowie, za jaki miesiąc powinno być teraz naliczone Wynagrodzenie oraz które Listy płac powinny być już naliczone. 

Za pierwszym razem Miesiąc naliczenia wynagrodzeń wyznaczany jest na podstawie Miesiąca pierwszej wypłaty z Danych wdrożeniowych pracowników. Następnie, po naliczeniu wszystkich Wynagrodzeń za dany miesiąc, Kreator będzie proponował kolejny miesiąc. Listy płac do naliczenia są natomiast ustalane na podstawie daty aplikacyjnej oraz parametru w Definicjach list płacNaliczaj ... dni wcześniej. Jeżeli jakaś Lista płac lub Lista rachunków została już naliczona za dany miesiąc, to kreator nie będzie jej już naliczał. Jeżeli jednak jest ona niekompletna, czyli brakuje na niej jakichkolwiek Wynagrodzeń ​lub Rachunków – to lista ta będzie ponownie zaznaczona do naliczenia, z tym że program utworzy jedynie brakujące Wypłaty Rachunki.

Dodatkowo w takiej sytuacji będzie można zdecydować, czy brakujące wynagrodzenia mają być dopisane do istniejącej Listy płac/​Listy rachunków, czy mają być stworzone w nowej liście.

 

W kolejnych krokach kreatora można jeszcze wybrać Umowy, do których mają być naliczone Wynagrodzenia oraz określić Wartości składników płacowych. Jednak nie jest to wymagane, gdyż już po wyborze tej opcji naliczania Wynagrodzeń program wie, na podstawie dobrze zdefiniowanego Systemu wynagrodzeń, jakich List płac, wypłat i rachunków jeszcze brakuje.

 

Po doprecyzowaniu wszystkich informacji należy kliknąć przycisk Wykonaj, aby system naliczył wynagrodzenia.

 

  • Dodaj listę płac – wybranie tej opcji pozwala użytkownikowi na utworzenie nowej Listy płac, nie opierając się na Systemie wynagrodzeń.

 

W kolejnym kroku kreatora można wybrać wzorcową Definicję listy płac – wówczas jej Parametry, Umowy oraz Składniki płacowe zostaną domyślnie podpowiedziane. Będzie je można zmienić w kolejnych krokach kreatora. Jednak wybór wzorcowej definicji listy płac nie jest wymagany.

 

W następnym kroku należy określić Nazwę, Miesiąc, Datę wypłaty i pozostałe parametry Wynagrodzenia.

 

Wybrać Umowy, których dotyczyć będzie Wynagrodzenie.

 

Przypisać Składniki płacowe​.

 

W przedostatnim kroku Kreatora naliczania wynagrodzeń można określić wartość składników płacowych, po czym należy kliknąć Wykonaj w celu naliczenia Wynagrodzeń.

 

  • Dodaj listę rachunków – opcja ta działa analogicznie jak opisana wyżej, z tą różnicą, że zamiast List płac tworzy Listy rachunków.

 

  • Dodaj wypłaty – wybranie tej opcji umożliwia stworzenie nowych Wypłat, nie opierając się na Systemie wynagrodzeń.

 

Dodawane są one do wskazanej istniejącej Listy płac.

 

Po wybraniu listy płac należy wskazać umowy, do których mają być utworzone wypłaty

 

 W kolejnym kroku można określić składniki płacowe, które mają się na nich pojawić.

 

W przedostatnim kroku Kreatora naliczania wynagrodzeń można określić wartość składników płacowych, po czym należy kliknąć Wykonaj w celu naliczenia Wynagrodzeń.

 

  • Dodaj rachunki – opcja ta działa analogicznie jak opisana wyżej, z tą różnicą, że zamiast Wypłat tworzy Rachunki.

 

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki