e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Dodano urządzenie zewnętrzne w Aplikacji administracyjnej SUZ na komputerze z fizycznie podpiętym urządzeniem, mimo to inny komputer go nie widzi
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Pomoc techniczna, Urządzenia zewnętrzne
W takim przypadku należy:
- Sprawdzić, czy komputer, do którego podłączone jest urządzenie fiskalne, jest włączony.
- Sprawdzić, czy zarówno komputer, do którego podłączone jest urządzenie fiskalne, jak i komputer, z którego następuje próba połączenia, mają prawidłowo skonfigurowane połączenie z siecią oraz czy wzajemnie się widzą.
- Sprawdzić, czy Usługa InsERT serwer urządzeń zewnętrznych na komputerze, do którego podłączone jest urządzenie fiskalne, jest uruchomiona. Aby to sprawdzić, należy zapoznać się z artykułem tutaj.
- Sprawdzić, czy nie jest blokowany port 8000 (domyślnie). Właściwy port dla danej konfiguracji można sprawdzić w Aplikacji administracyjnej SUZ (moduł Serwer) na komputerze, do którego podłączone jest urządzenie fiskalne.
Jeśli wszystkie powyższe punkty są spełnione, a mimo wszystko dalej urządzenie nie jest wykrywane, należy w kreatorze dodawania nowego urządzenia (w Subiekcie nexo) wybrać opcję Urządzenie sieciowe, następnie kliknąć Na liście nie ma urządzenia, którego szukam, i ręcznie podać parametry połączenia, zwracając szczególną uwagę na poprawne hasło. Hasło musi być identyczne jak w Aplikacji administracyjnej SUZ (na komputerze z podłączonym urządzeniem), sekcja Ustawienia dostępu do serwera - Użytkownik Subiekta nexo.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.