Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt nexo – Co to jest serwer kasowy i jak zautomatyzować synchronizacje z urządzeniem zewnętrznym?

Ostatnia modyfikacja: 28.03.2024

Program: InsERT nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Urządzenia zewnętrzne

Serwer kasowy to narzędzie służące do automatycznej wymiany danych między Subiekt nexo a kasą fiskalną, sprawdzarką cen lub wagą etykietującą. Pozwala na wykonywanie automatycznej synchronizacji kartotek towarowych z urządzeniem oraz automatyczny odbiór sprzedaży z kasy fiskalnej. Wszystkie operacje odbywają się z określonym w konfiguracji urządzenia interwałem czasowym. Aby skonfigurować zakres synchronizowanych danych, należy:

1. Przejść do modułu Urządzenia i z górnego menu Serwer kasowy wybrać Konfiguracja serwera kasowego.​

Uwaga! W momencie, gdy w programie jest włączony profil o nazwie Mała firma, moduł Urządzenia jest niewidoczny. Aby go uruchomić, należy zaaplikować ustawienia Pełne lub w konfiguracji profilu włączyć obsługę danego urządzenia. Informację dotyczącą konfiguracji sposobu wyświetlania modułów można naleźć tutaj​.​​


2. Pole Użytkownik odpowiada za wszystkie operacje wykonywane przez serwer kasowy (odczytując liczniki sprzedaży, program automatycznie przypisze w polu Wystawił wybranego użytkownika). Zaznaczenie Uruchamiaj po starcie systemu, spowoduje automatyczne uruchamianie serwera za każdym uruchomieniem systemu Windows. W sekcji Operacje należy określić zakres danych do synchronizacji oraz interwał czasowy (aby poprawić konfigurację, należy dwukrotnie kliknąć wybraną operację). Operacje zostały podzielone na:

  • Synchronizacja asortymentu – wszystkie zmiany dokonane w kartotece lub w cenie są automatycznie aktualizowane w urządzeniach. Aby kartoteka była synchronizowana z urządzeniami, musi należeć do kolekcji, która jest zdefiniowana w formularzu dodawania/edycji urządzenia, w sekcji Asortyment, w polu Kolekcja. Dodatkowo konieczne jest zakreślenie przy jednostce miary znacznika Wysyłaj do UF. Zmiana ceny będzie widoczna, jeśli zostanie dokonana na cenniku, który został wybrany w konfiguracji urządzenia, w sekcji Asortyment, w polu Cennik.

  • Odbiór sprzedaży – spowoduje utworzenie dokumentu o nazwie Sprzedaż fiskalna (zapisanego w module Urządzenia, Sprzedaż) lub utworzenia paragonu fiskalnego na oddział oraz dokumentu WZ na magazyn, które zostały zdefiniowane w konfiguracji urządzenia, w sekcji Podstawowe, w polach Oddział i Magazyn. O wyborze typu dokumentu decyduje użytkownik. Istnieje możliwość wyboru rodzaju dokumentu, przy czym domyślnym dokumentem jest sprzedaż fiskalna.

  • Odczyt paragonów kasowych – umożliwia odbiór pojedynczych paragonów do serwera kasowego.

  • Synchronizacja cen – system sprawdza, jaki asortyment ma inną cenę w Subiekcie nexo niż w kasie fiskalnej, a następnie aktualizuje ceny asortymentu w kasie fiskalnej. Kasy fiskalne udostępniają operację synchronizacji cen i powiedzie się ona nawet wtedy, gdy asortyment będzie obciążony sprzedażą. System proponuje także przesłanie cen do kas fiskalnych po ich zmianie w cenniku oraz danych asortymentu.

​​

W tabeli Jako należy określić, jaki dokument ma tworzyć się podczas synchronizacji. Różnice między Sprzedażą fiskalną a Paragonem fiskalnym zostały opisane tutaj. Istotny jest fakt, że konfiguracja parametrów serwera kasowego zostanie wdrożona dopiero po ponownym uruchomieniu (nie wystarczy opcja Zatrzymaj serwer kasowy dostępna w menu Serwer kasowy, nale​​ży Zamknąć aplikacje serwera kasowego ręcznie z paska zadań w systemie Windows i uruchomić ponownie).​​

​​​

Uruchomienie odbywa się przez opcje Uruchom serwer kasowy w menu Serwer kasowy.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki
The skin icon with label https://www.insert.com.pl/.skrypty/revolution-lightbox/start/content/modern_skin_dark/audio_player_skin/progress-left.png can't be loaded.

Drogi użytkowniku

InsERT S.A. wraz ze swoimi partnerami, korzysta na swoich stronach z plików cookies (ciasteczek). Część z nich jest niezbędna dla funkcjonowania stron, a do pozostałych cookies, których wykorzystanie możesz kontrolować poprzez ustawienia, należą cookies: używane do analizy w jaki sposób korzystasz z naszej strony, umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz marketingowe, reklamowe.
Polityka prywatności >

Administratorem Twoich danych osobowych jest InsERT S.A z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 2 we Wrocławiu. W ramach odwiedzania naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. Twojej aktywności oraz urządzeń użytkownika. Ponieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności, poprzez zmianę ustawień umożliwiamy Ci rezygnację z akceptowania plików cookies, które nie są niezbędne.

Ściśle niezbędne pliki cookie
Pliki cookie umożliwiające personalizację prezentowanych Ci treści oraz cookie marketingowe, reklamowe, które możesz wyłączyć