e-Pomoc techniczna
Blokada instalacji na niewspieranych systemach Windows (stanowisko serwerowe – SQL Server 2005 lub 2008)
Program: Gestor GT, Gratyfikant GT, InsERT GT, Rachmistrz GT, Rewizor GT, Subiekt GT
Kategoria: Instalacja
System operacyjny
31 marca 2017 r. zostało zakończone wsparcie dla programu InsERT GT na następujących systemach operacyjnych:
- Windows XP,
- Windows Vista,
- Windows 2003 Server,
- Windows 2008 Server.
Przede wszystkim zatem konieczne jest zaktualizowanie sytemu operacyjnego Windows do nowszej wersji.
Jeśli Państwa komputer spełnia wymagania sprzętowe należy zainstalować nowszy system operacyjny. Konieczne jest, aby wybrany system miał wsparcie producenta – firmy Microsoft. Listę wspieranych systemów Windows można odnaleźć na stronie:
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet
Jeśli Państwa komputer nie spełnia wymagań nowego systemu operacyjnego konieczna może okazać się wymiana lub ulepszenie posiadanego sprzętu.
Instalacja InsERT GT
Instalację systemu InsERT GT na komputerze z zainstalowanym aktualnym systemem operacyjnym można przeprowadzić automatycznie korzystają z instalatora znajdującego się na stronie:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/subiekt_gt/ulepszenia/pobieranie/bez_abonamentu.html
Po uruchomieniu wybrać tryb instalacji Standardowa i postępować zgodnie z instrukcjami instalatora.
Pełny artykuł e-Pomocy jak przeprowadzić instalację standardową krok po kroku dostępny jest tutaj.
Przeniesienie używanej bazy danych
Na obecnie używanym stanowisku należy zarchiwizować bazę danych systemu InsERT GT zgodnie z tematem e-Pomocy „Jak wykonać archiwizację podmiotu".
W wyniku archiwizacji powstaną pliki nazwa_podmiotu.iar i nazwa_podmiotu.i01. Oba pliki należy przenieść na nowy komputer z aktualnym systemem Windows. Następnie na nowym stanowisku zawierającym aktualny system Windows i MS SQL Server 2014 należy uruchomić program Archiwizator i wybrać polecenie Dearchiwizuj. Poradnik jak krok po kroku wykonać przeniesienie danych na inny komputer dostępny jest tutaj.
Pomoc zdalna
Nasz konsultant połączy się z Twoim komputerem, by udzielić niezbędnej pomocy.
teleKonsultant
Kupując abonament na teleKonsultanta, zyskujesz telefoniczną pomoc eksperta oraz szereg innych usług.
Forum użytkowników
Wymień się uwagami i doświadczeniami z innymi użytkownikami systemów InsERT.