e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak dodać formę płatności Karta płatnicza przy sprzedaży?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Formy płatności, Konfiguracja
Formy płatności dostępne przy sprzedaży są pobierane z Konfiguracji. Forma płatności kartą wymaga utworzenia Instytucji o typie Podmiot cesyjny. Aby uaktywnić płatności kartą przy sprzedaży, należy:
1. W module Klienci wybrać z górnego menu Dodaj, a następnie Instytucja i Podmiot cesyjny, który będzie pośrednikiem przy rozliczaniu rozrachunków.
2. Po dodaniu podmiotu należy przejść do modułu Konfiguracja – Formy płatności i w górnym menu wybrać Dodaj.
3. W pozycji Typ płatności należy wybrać Karta płatnicza przy sprzedaży / bon obcy. W polu Podmiot cesyjny wybrać z listy (F2) wcześniej dodanego klienta będącego centrum autoryzacji kart płatniczych.
Dodatkowo istnieje możliwość wskazania Waluty oraz ustawienie określenie, czy Operacja kasowa ma zostać Wykonana (jest to operacja, która powoduje skutek finansowy; może być rejestrowana w ramach sesji kasowej, a także wchodzić do raportu kasowego) lub Odłożona (jest to operacja, która jeszcze nie doszła do skutku, jest jedynie zaplanowana; operacje kasowe odłożone nie mogą być rejestrowane w ramach sesji kasowej i nie mogą wchodzić do raportu kasowego).
Po zapisaniu zmian, w dokumencie Faktura sprzedaży pojawi się do wyboru i uaktywni wiersz z formą płatności: Nazwa płatności kartą przy sprzedaży. Rozrachunek związany z taką formą płatności będzie od razu cedowany z klienta na wskazane Centrum autoryzacji kart płatniczych.